Xr 650

motardsnubben

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2003
Ort
LÄNNA
Hoj
Honda XR650R SUPERMOTARD
Min e lite ryckig jag menar när man gasar så rycker den till när den får grepp i gasen kan man fixa på något sätt så den blir lugnare mjukare i gasen???
 

Ghost

B.C.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Husa 501 -02, SD R -10
motardsnubben skrev:
Min e lite ryckig jag menar när man gasar så rycker den till när den får grepp i gasen kan man fixa på något sätt så den blir lugnare mjukare i gasen???

Vad har du för förgasare, flatslide- eller vakuumförgasare? (vet inte vad det sitter på xr:en original)
Är hojen original i övrigt? Om inte kanske du skulle behöva kolla över bestyckningen.

Hur länge har du haft hojen? OM det sitter flatslideförgasare så är det bara att lära sig leva med ryckandet,
den typen av förgasare svarar direkt på vad du hittar på med handtaget. :yoparty
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
motardsnubben skrev:
Min e lite ryckig jag menar när man gasar så rycker den till när den får grepp i gasen kan man fixa på något sätt så den blir lugnare mjukare i gasen???

XR'en är så by design, bara att acceptera, tänk på att det är manligt, eller något. Kan upplevas lite jobbigt när man har slagit av o behöver slå på mitt inne i en kurva, men bara att slira lite med kopplingen för att det ska bli jämnt.
 

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Ute i skogen..
Hoj
Ingen...
motardsnubben skrev:
Min e lite ryckig jag menar när man gasar så rycker den till när den får grepp i gasen kan man fixa på något sätt så den blir lugnare mjukare i gasen???

Ha en högre växel? :kocko
ligger man på 1an hela tiden är det väll självklart......
 

motardsnubben

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2003
Ort
LÄNNA
Hoj
Honda XR650R SUPERMOTARD
jP skrev:
XR'en är så by design, bara att acceptera, tänk på att det är manligt, eller något. Kan upplevas lite jobbigt när man har slagit av o behöver slå på mitt inne i en kurva, men bara att slira lite med kopplingen för att det ska bli jämnt.
Tack för dom vettiga svaren från er andra :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top