Liten kort utvärdering efter en säsongs körning, med 3 bandagar,
Arlanda och två dagar på Gotland Ring.
Kanonrolig hoj, både för dess karaktär med otroligt bottenvrid och härligt ljud samt för alla positiva kommentarer man får kring "bygget" och bankörningen.
Kör SMCs kurser på bana och ligger väl i mitten av snabba grupperna så det går att svänga bra med den, på raktsträckorna ligger den hjälplöst efter men kurvhastighet så är det min körförmåga som begränsar mer än hojen.
Jag har 2 bokade dagar på Arlanda Test Track nu i augusti, varav en kommer troligen bli i vått vägläg....tror att jag får passa mig väldigt för den är så stark så jag kan vrida loss bakhjulet i utgången på kurvor om jag "tar i"....i vått så har jag inte provat ännu.
Foto från Gotland ring:
Har lagt ut ett antal provköningar och lite bankörningar på Tuben som jag länkar till nedan:
Hade ökat hastigheten gradvis under dagen utan att hänga mer vilket gjorde att foten skrapade i marken......tur att det var på bana och inte allmän väg
[YOUTUBE-ID]q9kI8SoANvU[/YOUTUBE-ID]
Varvtider på Gotland RIng runt 1,48 - 1,50, som sagt mitt i SMC snabb grupp de dagarna jag var där. Helt OK för att vara mig och 250kg HD
[YOUTUBE-ID]D20Ap5HdnbU[/YOUTUBE-ID]
Arlanda Test Track med SMC - 93db med killers i gjorde att jag gick i bullertaket och fick köra raksträckan på halvgas resten av dagen.
[YOUTUBE-ID]hmGI_PSbEPo[/YOUTUBE-ID]
Test med DB killer i pipan
[YOUTUBE-ID]ZZIveAl8DB0[/YOUTUBE-ID]
Test utan DB killer i pipan
[YOUTUBE-ID]gDM16Fs9JwI[/YOUTUBE-ID]
Slingerbulten med en annan XR1200 från Stockholm
[YOUTUBE-ID]cADS93WFQQs[/YOUTUBE-ID]
Fredrik