xr125 effektökning?

axello

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
Honda XR125L
hallå. ska förmodligen skaffa en xr125l, finns det ngt bra avgassystem till den?, såg på gianellis hemsida att de hade några, men hittar inga återförsäljare. sen snackades det på en hemsida om att den är strypt i trotteln i förgasaren?

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
axello skrev:
2176909 hallå. ska förmodligen skaffa en xr125l, finns det ngt bra avgassystem till den?, såg på gianellis hemsida att de hade några, men hittar inga återförsäljare. sen snackades det på en hemsida om att den är strypt i trotteln i förgasaren?
Avgassystem kan du köpa på Lelles mc i uppsala, det är sebring och kostar strax under 3500kr. Det ger väl runt 1hk. Det kanske sitter i ett trottelstopp men det tror jag inte.

FoppaN

.
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Xr125l
har kollat upp det där, finns ingen strypning i förgasaren. Men mcvaruhuset svarar att det finns en strypning i systemet.. vet dock inte hur den ser ut. Ta bort den o byt munstycke till 105 o ta bort locket på luftburken så ska den gå mkt bättre :) (ska göra detta snart... om man får fingra ur :p)
system finns lite här o där.. har sett ett arrow system som går oxå d på runt 3500

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
vill bara ge dig ett tips att inte slänga ut nåra 3500kr på ett avgassystem till den hojen, 1hk. knapp märkbar skillnad.

Klahr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
xt125x -06
kanske ingen märkbar effekt skillnad men dert får ett fett fetare ljud och jag tycker att det lätt är värt det ska själv beställa ett snart...

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Klahr skrev:
2346545 kanske ingen märkbar effekt skillnad men dert får ett fett fetare ljud och jag tycker att det lätt är värt det ska själv beställa ett snart...

För 3500kr? :brinnerup

Klahr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
xt125x -06
ja jätt om man kper en mc för ca 30 000 så kan man nog lägga ut några tusen till på att få ett fett ljud så att man slipper skämmas.

Joakim_Lilja

Bidrar till växthuseffekten
Gick med
30 May 2006
Hoj
GasGas 450sm -04
Klahr skrev:
2347413 ja jätt om man kper en mc för ca 30 000 så kan man nog lägga ut några tusen till på att få ett fett ljud så att man slipper skämmas.

hehe köpte min hoj för 7000, den va redan trimmad och den dånar som fan. ett tips. släng inte ut 30 000 på xr125l, de e den inte värd. körde en sån när jag körde upp.. den gick slött som fan... sessutom är 125cc billiga att köpa begangnade..

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
XR125an är svår att få att gå bättre. Om du skaffar nytt avgassystem är det nästan enbart för ljudet...

Föresten köpte jag min Xr125l begagnad för 19, så det behöver inte vara värt att lägga ut 30 på den...

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
tänk att jag visste att du skulle öppna din lilla käft:)

du måste vara trött på livet min lille vän.

Får väll öppna min lilla käft hur mycket jag vill grin olle, gå och gråt för lilla mamma nu.

Nej, jag är inte trött på livet men jävligt trött på dig, du är så jävla störd du vill att alla ska säga till dig vad du vill höra, om någon säger något annat blir du som en 2 åring som inte får godis. Posta inte i ett forum om du inte kan ta konsekvenserna.

Last edited:

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Får väll öppna min lilla käft hur mycket jag vill grin olle, gå och gråt för lilla mamma nu.

Nej, jag är inte trött på livet men jävligt trött på dig, du är så jävla störd du vill att alla ska säga till dig vad du vill höra, om någon säger något annat blir du som en 2 åring som inte får godis. Posta inte i ett forum om du inte kan ta konsekvenserna.

tänk att jag visste att du skulle öppna din lilla käft:)

du måste vara trött på livet min lille vän.

:corn

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

ja du undra vem det är som grinar:va inte är de jag iaf:D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...