Japp, min XR uppför sig lite konstigt på gasen och jag har inte fått reda på vad det är?
Börjar med att förklara att när hojen är avstäng så går trotteln mjukt och smidigt. Både från noll och början på gas och i slutet på gas.
Men det hela blir konstigt när man drar igång hojen. Så länge varvet är på tomgång så är det också helt ok. Finns en knappt märkbar skillnad på att det blir lite trögare att gasa om gasen från början har varit helt släppt. Men när man kör och varvet har kommit en liten bit över tomgång och man släpper gasen för motorbroms och skall lägga på igen så krävs det mycket mer kraft för att få trotteln i rörelse igen? Detta är jäkligt irriterande och körningen blir lika ryckig som på en hoj som har dåligt avstämmd inspr. Känns även som om problemet blir värre ju mer varv man har?
Så är det någon som känner igen fenomenet och vet vad man skall göra för att fixa det så hade det varit kanon bra!
Börjar med att förklara att när hojen är avstäng så går trotteln mjukt och smidigt. Både från noll och början på gas och i slutet på gas.
Men det hela blir konstigt när man drar igång hojen. Så länge varvet är på tomgång så är det också helt ok. Finns en knappt märkbar skillnad på att det blir lite trögare att gasa om gasen från början har varit helt släppt. Men när man kör och varvet har kommit en liten bit över tomgång och man släpper gasen för motorbroms och skall lägga på igen så krävs det mycket mer kraft för att få trotteln i rörelse igen? Detta är jäkligt irriterande och körningen blir lika ryckig som på en hoj som har dåligt avstämmd inspr. Känns även som om problemet blir värre ju mer varv man har?
Så är det någon som känner igen fenomenet och vet vad man skall göra för att fixa det så hade det varit kanon bra!