XR600 uppför sig konstigt på gasen??

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Japp, det är det som är det knepiga att när hojen går på tomgång eller när man rör gasen och hojen är avstängs så uppför den sig inte så! Bara när varvet kommer över tomgångsvarv och man släpper av och skall lögg på igen. Bästa sättet att förklara det är att trotteln klibbar??

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Har bytt till en Mikuni HSR 40 förgasare på min XR600 nu och det är som en helt ny hoj!! Motorn uppför sig helt 100 procentigt och inga konstiga saker när man lägger på gas efter att man motorbromsat. Fick faktiskt tom 2,5 hkr mer på köpet :D

Vill även tacka RG Engineering i Falkenberg för ett kanon jobb med att få allt att funka :tummenupp

Lg

Yes its an STI....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR, YZ 450F 10, 133 Lucky, CRF450R 09, Subari WRX STI 07
Ljunghusen skrev:
2297489 Härligt!!

LG; Det ska inte vara så

Sluta nu, jag har ägt 2 st och meckat ner båda i molekyler. Det ÄR så.

bebbe skrev:
2316895 Har bytt till en Mikuni HSR 40 förgasare på min XR600 nu och det är som en helt ny hoj!! Motorn uppför sig helt 100 procentigt och inga konstiga saker när man lägger på gas efter att man motorbromsat. Fick faktiskt tom 2,5 hkr mer på köpet :D

Vill även tacka RG Engineering i Falkenberg för ett kanon jobb med att få allt att funka :tummenupp

Som sagt,original förgasaren är och förblir ett skämt.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Så då till nästa problem! Vad göra åt att det rinner ut en hel del olja från vevhusventilationen när man kör på bakhjulet :confused:

Nu när hojen är fixad så är det ju inga problem att köra på bakhjulet alls men det rinner ut en jäkla massa olja från vevhusventilationen. Någon som har tipps på hur man skall fixa detta?

ORS

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
XR650R
Lg skrev:
2316955 Sluta nu, jag har ägt 2 st och meckat ner båda i molekyler. Det ÄR så.

Som sagt,original förgasaren är och förblir ett skämt.

Hmmm...ÄR det så...har nu min tredje och har inte råkat ut för det än...peppar peppar...

Bobby 600

Medlem
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Honda XR650R -00, Kawasaki ZX9R -98, Suzuki GSX-R750 -86
bebbe skrev:
2316895 Har bytt till en Mikuni HSR 40 förgasare på min XR600 nu och det är som en helt ny hoj!! Motorn uppför sig helt 100 procentigt och inga konstiga saker när man lägger på gas efter att man motorbromsat. Fick faktiskt tom 2,5 hkr mer på köpet :D

Va kul! är det acc pump på den och hur mycket kosta förgasaren?

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Verkar iaf som om förgasaren på hojarna har en förmåga att gå ner sig lite. Men jag antar att det har lite att göra med hur man kör också. När jag bara körde skogen med min, enduro aktig terräng så märktes inte problemet så jättetydligt. Men när man kom ut på vägen så började det bli riktigt irriterande.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!