Xr600

MC Doktorn

Guest
-PLM- skrev:
Ingen XT! Kör runt på en dylik hela dagarna. XR is da shit om man ska busa.

Va e bra då da , vill ha grusbus slit och slänghoj enduro bike kanske??

trp

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
gsxr 750 -97
jag lånade en xr600 -93:a och körde upp med. tyckte iaf att de var en hel skön hoj :)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
xr600 is tha shit :yoparty
hart tokplåga min en hel sommar nu..den går aldrig sönder..inte ett missljud nånstans.
har kört 600+ mil o inte behövt ställa ventilerna vilket e tokenkelt när de väl behövs..den e grymt lättmekad
startar på max 3 kickar oftast på första..
nu har jag inte gått in i motorn någe spec men är den lika lätt där som på utsidan så gör man en motorrenovering på en dag :tummenupp

vill man köra mer landsväg går man bara upp i drev..jag har gått upp en kugg fram från orginal.
kör motard o med allt godis som dämpare o bestyckn så går den som faaaen..den orka resa på de flesta vxlar om man e duktig o vill..då väger jag även 100++ kg :rolleyes:

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
FreddaAbborre skrev:
Kom ihåg att leta efter en som är landsvägsreggad. Många är e-reggade. Såldes endast som det, men många har reggat om sina. Slipper mycket besvär om du hittar en sån.

Jag funderar också på att köpa en xr600... Vad innebär lv-reg (landsväg antar jag, dvs gatlaglig?) resp e-reg?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Olof.B skrev:
Jag funderar också på att köpa en xr600... Vad innebär lv-reg (landsväg antar jag, dvs gatlaglig?) resp e-reg?

E-regg =Enduro reggad dvs bara tillåtet att köra på allmänväg till och från tävling annordnad av godkänd klubb och med godkännd tävlingslicens i bakfickan.

Sen kan jag varna dig för att köpa en E-reggad XR600 det är ett hästjobb med bullerprov osv som bara görs på ett ställe i Sverige (BP i Strängnäs). Du skall ner i 83 Db (har jag för mig) och det kostar ca 3000 att testa.

Detta pga att XR600 har aldrig sålts LV-reggad i sverige av generalagenten,så det finns inga papper/godkännade att hämta den vägen,så du får göra allt jobb själv.

Enklaste är att köpa en LV reggad eller importera en från ett annat EU land där dom sålts LV reggade tex Tyskland.

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Långa farbron skrev:
E-regg =Enduro reggad dvs bara tillåtet att köra på allmänväg till och från tävling annordnad av godkänd klubb och med godkännd tävlingslicens i bakfickan.

Sen kan jag varna dig för att köpa en E-reggad XR600 det är ett hästjobb med bullerprov osv som bara görs på ett ställe i Sverige (BP i Strängnäs). Du skall ner i 83 Db (har jag för mig) och det kostar ca 3000 att testa.

Detta pga att XR600 har aldrig sålts LV-reggad i sverige av generalagenten,så det finns inga papper/godkännade att hämta den vägen,så du får göra allt jobb själv.

Enklaste är att köpa en LV reggad eller importera en från ett annat EU land där dom sålts LV reggade tex Tyskland.

Ok, tackar för informationen! :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...