MC Doktorn
Guest
-PLM- skrev:Ingen XT! Kör runt på en dylik hela dagarna. XR is da shit om man ska busa.
Va e bra då da , vill ha grusbus slit och slänghoj enduro bike kanske??
-PLM- skrev:Ingen XT! Kör runt på en dylik hela dagarna. XR is da shit om man ska busa.
FreddaAbborre skrev:Kom ihåg att leta efter en som är landsvägsreggad. Många är e-reggade. Såldes endast som det, men många har reggat om sina. Slipper mycket besvär om du hittar en sån.
Olof.B skrev:Jag funderar också på att köpa en xr600... Vad innebär lv-reg (landsväg antar jag, dvs gatlaglig?) resp e-reg?
Långa farbron skrev:E-regg =Enduro reggad dvs bara tillåtet att köra på allmänväg till och från tävling annordnad av godkänd klubb och med godkännd tävlingslicens i bakfickan.
Sen kan jag varna dig för att köpa en E-reggad XR600 det är ett hästjobb med bullerprov osv som bara görs på ett ställe i Sverige (BP i Strängnäs). Du skall ner i 83 Db (har jag för mig) och det kostar ca 3000 att testa.
Detta pga att XR600 har aldrig sålts LV-reggad i sverige av generalagenten,så det finns inga papper/godkännade att hämta den vägen,så du får göra allt jobb själv.
Enklaste är att köpa en LV reggad eller importera en från ett annat EU land där dom sålts LV reggade tex Tyskland.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|