XR600R Street Tracker bygge

Per-Martin

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2013
Hoj
1986 honda XR600R
Hej lägger upp en byggtråd på mitt street tracker bygge om än lite sent då hojjen snart är klar.
Bakgrund: är student så ekonomiska medel saknas för det mesta. därför köpte jag den billigaste XR'en på blocket i stockholm och monterade ner den på plats och tryckte in den i bilen. Väl hemma så har jag ett litet förråd att skruva i.
1.jpg
såhär ser min lilla verkstad ut liten men det får duga.

började med att plocka i sär motorn, en avgasbult var avdragen och så ville jag byta lite packningar och div. sedan fick gasarna sig en djuprengöring.
2.jpg
21.jpg

tank och avgasrör köpte jag på mc skroten här i värmland, tyvärr har jag ingen bild på dämparen men det var iaf en vance och hines från 600cc sport hoj. Dämparen har jag kortat ner en dm och satt ny isolering i. samt kröken har också gjorts om för att dämparen ska passa.
3.jpg

sedan moddade jag ramen.
4.jpg5.jpg6.jpg7.jpg

fortsättning följer

Last edited:

Per-Martin

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2013
Hoj
1986 honda XR600R
fälgar köpte jag från procycle i usa. det var ett kitt med ekrar och rims som passade mina orginalnav. tyvärr så var detta dyrare än hela hojjen men det fick det vara värt.
naven blästrade jag och lackade.
8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg

Per-Martin

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2013
Hoj
1986 honda XR600R
diverse smådelar blästras och målas och fälgarna har fått nya däck.. vilket inte var helt lätt att hitta.
12.jpg13.jpg14.jpg15.jpg

Per-Martin

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2013
Hoj
1986 honda XR600R
tyvärr har jag nu ett glapp i bilderna men ramen är nu lackad och sista monteringen är inledd. tyvärr ryms inte hojjen i skrubben nåmera så den har fått flytta ut i hallen.
jag har kortat framgafflarna ca 3 cm med en distans som jag har svarvat till i plast och bakdämparen har bytts ut mot en cr 250 bakdämpare från skroten, dock ska jag korta orginaldämparen istället när jag hinner då cr dämparen var i mjukaste laget. på bilderna håller jag på med elsystemet lite pilligt att trycka in allt i det lilla hålet under tanken men det gick. dock har jag fortfarande problem med dc sidan av elsystemet men ska försöka ordna det med en kondensator åt veckan.
16.jpg17.jpg18.jpg19.jpg

Last edited:

Per-Martin

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2013
Hoj
1986 honda XR600R
här kommer bild på bakdelen sadeln har jag gjort av plåt och klistrat på lite sadelgummi på. blinkers/plåt och baklysehållaren har jag bockat till av aluminium. här syns även mitt moddade avgasrör. den röda puffen vid dämparen är ett luftfilter som jag har köpt på biltema. men den avråder jag alla från att köpa då det visade sig att gasarn sög in skumgummit och tokchokade sig.
20.jpg

Last edited:

Per-Martin

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2013
Hoj
1986 honda XR600R
såhär ser hojjen ut nu. det är lite kvar att göra men det får jag fixa eftersom
23.jpg24.jpg
22.jpg25.jpg
hojjen startade på andra kicken :) och kändes väldigt stark. väntar nu på nya luftfilter så jag kan testa den på riktigt. ovanstående bilder visar bara ett litet urval av de sakerna jag har gjort. det har tagit 1.5 år att bygga hojjen och en hel massa timmar, i pengar blev den lite dyrare än jag hade velat men det får gå.

Last edited:

JensT

Kör fort, sväng vänster
Gick med
9 Sep 2009
Hoj
Hojlös
Snyggt jobbat, Per-Martin! Du gjorde ju allt det som jag skulle gjort. ;-) :tummenupp

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Skitroligt att se dessa byggen. Dreglar över Roland Sands nya skapelse på en KTM690R.
Har själv börjat skissa på en cafe med en XT660 i grunden men vet inte om jag ska göradet på min nuvarande XT som är väldigt påkostad m WP gaffel mm men vill gärna kunna köra grus så känns som ett bättre val att skaffa en XT660 som reserv. Vet exakt hur jag vill ha den väntar bara på rätt läge ha ha ha!

Här är länken till RS uber coola KTM
http://www.rolandsands.com/wp/2013/06/07/ktm-rsd-690-cafemoto

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...