Xr600r

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Gixxer 2KK3
Hej
Är Honda xr600r nått att ha.
Ska åka lite grus/ skogsvägar samt isen?

För-/nackdelar?
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Jag har en, köpte den för att dom ska vara såå driftsäkra.. jodu!!

Men det var nog min som var dålig, för andra har helt andra uppfattningar!

Köp ingen gammal slutkörd häck, kolla så växlarna ligger i o den inte tickar i ventilerna.
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
Jag har en god vän med en XR600 från -93, -94 någonting. Mycket rolig offroad och den är ganska wheeliesugen på originaldrev. Ska jag byta offroad ska jag ha en sådan.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Det bästa du hittar för 25k vågar jag påstå.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag hade en 98 (99?) som var lite trimmad och den gick hur gott som helst för en så stor och tung hoj. Ingen värsting direkt (slö som motard) men å andra sidan behöver man knappt skruva med dem och man åker skönt på dem. Till is och lite grusväg är det bästa valet för vettiga pengar kan jag tro.
Satsa på ett annat system och bestycka om den efter det. Det gjorde underverk på gasresponsen på min, och ihop med rätt drevning så var den rolig.
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Otroligt mångsidig, lätt wheelad gasar upp den på tvåan (har ändå drevat upp min).
Saknar lite effekt med motard däck...
Väldigt elak med crossdäck i skog, grusväg och crossbana. (passa dig) är du inte med på noterna slänger den av dig. :näsblod
Har även isdäck till men har ej hunnit å prova än...

Väl investerade pengar :tummenupp
 

SwamP

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
nynäshamn
Hoj
ktm 450
jo jag hadde en förut..
skit kul maskin..
hadde lite problem med växellådan..
men de var nog bara jag som hadde otur med min..
min kompis hadde också en, har aldrig hafft någrs problem med den
 

sne_snopp

va i helvete!!
Gick med
8 Apr 2005
Ort
nynäs
Hoj
husaberg fe400e
ja ja hade ju oxå en sån för 3månader sen men sålde den trasig.. hade råkat kört lite för hårt me den så hela toppen sprängdes.. :)
 

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Gixxer 2KK3
HenRRik skrev:
Jag har en, köpte den för att dom ska vara såå driftsäkra.. jodu!!

Men det var nog min som var dålig, för andra har helt andra uppfattningar!

Köp ingen gammal slutkörd häck, kolla så växlarna ligger i o den inte tickar i ventilerna.


vad var det med din då?
läste att det är många som haft problem deras växellådor
på xr. är det alla årsmodeller eller?

tack på förhand

// niklas
 

Per

YOU MEET THE NICEST PEOPLE ON A HONDA
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
XR650HRC SM CR500
Dt125R-91 skrev:
vad var det med din då?
läste att det är många som haft problem deras växellådor
på xr. är det alla årsmodeller eller?

tack på förhand

// niklas

Att ta i beaktande är att hojarna nu är 20 år gamla och 20 års hårdgasande av kanske lika många ägare kan slita ut vilken vilken hoj som helst.

/Per
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Sprängd topp tror jag inte på, den var inte fräsch iaf. Jag har en extra liggandes och har därför bjussat lite extra på höga varv under ett år för att se hur bra det håller. Öppnade häromveckan, inte minsta spår av slitage efter renoveringen ifjol.
Växellådorna är bra! Definitivt inte sämre än nån annan, snarare tvärtom. De äldsta har ju som sagt många år på nacken = kan finnas renoveringsbehov.
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Anledningen att Honda körde med samma grejer på xr600R, förutom ett par mindre förbättringar, från mitten på 80-talet ända fram till -98 är att det var en sån klockren maskin. Det var först på slutet av 90-talet då man kunde börja ana konkurenterna (yamaha/ suzuki) i backspegeln, -99 ersatte dom 600:an med en ännu vildare, 650R. :gnissla Vill ha!!!
 

sne_snopp

va i helvete!!
Gick med
8 Apr 2005
Ort
nynäs
Hoj
husaberg fe400e
-PLM- skrev:
Sprängd topp tror jag inte på, den var inte fräsch iaf. Jag har en extra liggandes och har därför bjussat lite extra på höga varv under ett år .
jo det e sant och den va riktigt fräsch.. skulle nog inte rekomendera dig att köra extra hårt me den för det va inte bara toppen som paja när den sprängdes bort det var i princip hela motorn..men man gör som man vill :tummenupp
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
sne_snopp skrev:
jo det e sant och den va riktigt fräsch.. skulle nog inte rekomendera dig att köra extra hårt me den för det va inte bara toppen som paja när den sprängdes bort det var i princip hela motorn..men man gör som man vill :tummenupp

Upplys oss hur du gjorde.
 

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Viffer skrev:
Anledningen att Honda körde med samma grejer på xr600R, förutom ett par mindre förbättringar, från mitten på 80-talet ända fram till -98 är att det var en sån klockren maskin. Det var först på slutet av 90-talet då man kunde börja ana konkurenterna (yamaha/ suzuki) i backspegeln, -99 ersatte dom 600:an med en ännu vildare, 650R. :gnissla Vill ha!!!
Ursäkta att jag tjuvar på tråden, men Viffer;vet du när sista uppdateringen gjordes på XR:en och vad det var? :va
 

BMacke

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R1 + XR 600
Kan bara lovorda XR:en.

Köpte en -86:a för inga pengar alls. Har inte haft några som helst problem med den. Startar alltid på första kicken. Aldrig varit med om att växlarna hoppat ur (bortsett från nån lite halvmisslyckad växling på bakhjulet då jag höll på att lära mig).

Helt enkelt perfekt att lära sig wheela på :)

Utan någon som helst wheelieerfarenhet lärde jag mig köra växlarna ut på två, tre dagar. Får väl erkänna att det tog lite längre tid innan jag lyckades göra det kontrollerat och svänga mm.

Känns liksom lite mindre vågat att slå över med den än rettan :yoparty

Den har naturligtvis inte samma kraft som de moderna hojarna men det gör ju att man får lära sig ligga lite högre på bakan på fjärde och femte växeln då man inte kan hämta upp den igen om framhjulet börjar dala.

När jag väl lärt mig köra den på bakan så kändes det för övrigt mycket naturligare att göra det samma med sporthojen.

Kanske hade jag extrem tur med mitt exemplar men jag kan hur som helst inte annat än rekommendera hojjen för nån som vill ha mycket kul för lite pengar!

Med mycket vilja och ett helvetiskt ryck i styret går det för övrigt att rycka upp den på bakan på 3:an.
 

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Ort
Skebo (Nära Robroring)
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
xr

Har plågat min ett år nu inga problem alls :) (ännu)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top