Naderi
Boys just wanna have fun.
- Gick med
- 3 Aug 2007
- Hoj
- Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Hej gott folk. Köpte mig en XR650L som en "billig sidan om Motard" och körde typ 5mil innan den gav upp. Efter denna turen på ca 5mil kom jag ner i stan, stötte på en kompis, stänger av hojen med nyckeln, pratar lite, sen vägrar den starta på elstarten. MEN den går att springa igång??? Har felsökt nästintill ALLT och jag har gnista, o jag har bränsle, men inte fan startar den. Har läst att de har varit problem med cdi boxarna och jag har "lagat" den genom att löda om den. Då föregående ägare hade haft nåt startproblem och knackat till boxen o sen starta den som vanligt. Dock utesluter jag boxen eftersom jag har gnistan och kan springa igång den.
Undrar nu om det finns nåt jag glömt? Ska prova byta stiftet imorgon samt köra med startspray. Men har en känsla att de inte kommer hjälpa nåt. Har även kopplat förbi alla "säkerhetsbrytare" på stöd och koppling mm.
Någon med minsta förklaring till varför jag kan springa igång, men inte starta på elen? All hjälp är uppskattat!
Undrar nu om det finns nåt jag glömt? Ska prova byta stiftet imorgon samt köra med startspray. Men har en känsla att de inte kommer hjälpa nåt. Har även kopplat förbi alla "säkerhetsbrytare" på stöd och koppling mm.
Någon med minsta förklaring till varför jag kan springa igång, men inte starta på elen? All hjälp är uppskattat!