Xr650

amhege

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Honda XR650R 05
Hej!

Jag har en honda xr650 -05..Det jag hade gjort på den var öppnad ljuddämparen och jag tyckte den gick väldigt bra..Nu är det så att jag har satt på helsystem (Doma racing) men då gick den sämre än när jag hade på org system :confused:,om jag gasade fullt med en gång så dog den, och så var det inte med org systemet.Så jag har läst lite här på forumet och byte låg och högfart nålarna..satte hög 190 o låg 68s men nu går den helt konstigt :3freak den hackar och går mycket ojämt..när jag kör så hackar den på höga varv :4skrika och problemet med gasa fullt med en gång och den dör är fortfarande kvar ..har planer att göra hål till luftburken snart med,för det ska visst göra så att den går bättre med?.så vad kan mitt problem vara? Har lagt ett par tusen på detta system så att den ska gå bättre inte sämre :gnissla så ge mig tips på vad som kan vara fel.

Tack på förhand

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kommer nog snart någe bra svar men 190 lät stort :rolleyes:

öppna du burken så kanske de bli lite bättre..
har du provat skruva på blandskruven?

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
jag hade ett biggun helsystem på min, förknasaren har inte nån accpump och att den dör vid plötslig fullgas då man har den frikopplad det kommer man nog aldrig ifrån. jag hade iaf
190 och 70s. med ett 190 går den tveklöst fett du ska nog klara dig med ett mindre fast min gick bra ändå... luftskruven 2 1/4 varv ut.

jag öppnade sidan på kåpan, fast vet inte om jag märkte nån större skillnad.

kanske syns på bilden hur jag öppnade.. fast det är litet...

Bifogat

• källviken-001.jpg
    källviken-001.jpg
    139.2 KB · Visningar: 197

amhege

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Honda XR650R 05
Vad jag läst här så har dom flesta med helsystem och org fugge 185/190 hög och 68s/70s låg därför köpte jag nålarna 68s,70s,185,190.jag har inte pillat på blandskruven,men ska den verkligen göra så stor skillnad?

-> psykomotard
när jag hade org system så dog den aldrig på fullt gas vid tomgång.

MVH

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
amhege skrev:
Vad jag läst här så har dom flesta med helsystem och org fugge 185/190 hög och 68s/70s låg därför köpte jag nålarna 68s,70s,185,190.jag har inte pillat på blandskruven,men ska den verkligen göra så stor skillnad?

-> psykomotard
när jag hade org system så dog den aldrig på fullt gas vid tomgång.

MVH

nä men får man den bra på ett ställe är den kass nån annanstans.. skitsvår att ställa in

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
de ska gå..det är inge annat fel än inställningsproblem...
du får forska dig fram..ingen hoj e den andra exakt lik.

XR-Hawkan

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Honda XR650R
Hej på dig

Jag tycker du ska skippa originalförgasaren helt och hållet och köp en Mikuni flatslide med acc pump istället. Gå in på ABP-racing.de för de säljer dem för ca 2500:- och de funkar suveränt och ganska lätt att montera (behöver bara korta gasvajarna och köpa en längre bensinslang). Hojen tvekar aldrig på gasen oavsett varvtal och startar på första kicken om man inte gör något klantigt. Tala om för dem vad du har för system och så så gör den en grundinställning först, men öppna gärna luftburken också. Mitt hål i sidokåpan är ca 5 X 10 cm.

Lycka till!

XR-Hawkan

amhege

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Honda XR650R 05
XR-Hawkan skrev:
Hej på dig

Jag tycker du ska skippa originalförgasaren helt och hållet och köp en Mikuni flatslide med acc pump istället. Gå in på ABP-racing.de för de säljer dem för ca 2500:- och de funkar suveränt och ganska lätt att montera (behöver bara korta gasvajarna och köpa en längre bensinslang). Hojen tvekar aldrig på gasen oavsett varvtal och startar på första kicken om man inte gör något klantigt. Tala om för dem vad du har för system och så så gör den en grundinställning först, men öppna gärna luftburken också. Mitt hål i sidokåpan är ca 5 X 10 cm.

Lycka till!

XR-Hawkan
Jo en ny förgasare har jag tänkt att inhandla..Men tror jag väntar till nästa säsong,då denna är i princip är slut :( .Ang mitt problem som jag hade så är det löst :tummenupp vad jag gjord va att jag ändrade nålen från 3:e hack till 4:e (nål b53e) och nu går den jätte fint :banana soppaskruven 2 1/2 varv ut.Ang luftburken så har jag gjort hål och jag använde denna model BILD .Jag undrar vilken drevning som är bra? Just nu har jag 14/41 och får bara upp den på 2:ans växel..Jag kör bara gata och ligger max 130km så jag vill ha mer kraft vid låga varv/farter men jag vill inte ligga och tok varva när jag ligger typ i 120/130 km, så vilken drevning är att rekommendera?

Tack på förhand

MVH

XR-Hawkan

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Honda XR650R
Ja där blir det lite kluvet. Själv kör jag 15/41 på landsväg och då toppar den 165-170 och har inga problem att få upp den på 2:an på bara gaspådrag och ur rondeller och så går det på 3:an också. Nu har jag förstås "lite" mer mos i motorn, över 60 :tummenupp på bakhjulet mot originalets ca 47, men ändå. Marschar runt 120 på långa tråkiga sträckor utan problem.

14/41 kör jag bara på motardträningar/tävlingar men då toppar den bara 145-150 fast då går den förstås lätt upp både på 2:an och 3:an. Nästan svårt att hålla den nere men jäkligt roligt. Tyvärr blir det då lite jobbigt på landsvägen :gnissla .

Har aldrig testat någon annan drevning men det verkar ju som du kan fortsätta med 14/41 men som sagt testa den andra förgasaren nästa år.

Ha det!

amhege

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Honda XR650R 05
XR-Hawkan skrev:
Ja där blir det lite kluvet. Själv kör jag 15/41 på landsväg och då toppar den 165-170 och har inga problem att få upp den på 2:an på bara gaspådrag och ur rondeller och så går det på 3:an också. Nu har jag förstås "lite" mer mos i motorn, över 60 :tummenupp på bakhjulet mot originalets ca 47, men ändå. Marschar runt 120 på långa tråkiga sträckor utan problem.

14/41 kör jag bara på motardträningar/tävlingar men då toppar den bara 145-150 fast då går den förstås lätt upp både på 2:an och 3:an. Nästan svårt att hålla den nere men jäkligt roligt. Tyvärr blir det då lite jobbigt på landsvägen :gnissla .

Har aldrig testat någon annan drevning men det verkar ju som du kan fortsätta med 14/41 men som sagt testa den andra förgasaren nästa år.

Ha det!
Ok, tack så mycket! :tummenupp

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
XR-Hawkan skrev:

Ha det!

:va

Jag har en helt orginal XR motor. Omkittad förgasare dock (68s / 175 har jag för mig), och race dämparen bak, i övrigt orörd (650mil).
15/45 -> ca165 / 170. Wheelar på gas i tvåan och wheelar enkelt på 3an (med ryck men utan koppling).

Du borde testa 15/45 för den borde gå bättre än min med 10 pållar extra.
För din borde orka varva den mer än min, då jag inte klarar av att varva ur på 5an.

:hej

PS. vad har du gjort med motorn för att få så där mycket extra hästar?? DS.

.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...