XR650R PoRR fugge

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
XR650R PoRR fugge +utvärdering och bänkad

*Dynojet på sista sidan*

Gissa om jag vill slänga på den nya fuggen,fan kan det inte bli sommar snart!! :banana :banana :banana

Edelbrock... kolla den där fjädrande skruven som ligger på sidan om.. den skruvar man på ovansidan av fuggen för att ställa in nålen(byter ut bulten),inga jävlandes med munstycken etc.. utan bara för att höjja å sänka nålen :tummenupp

har väntat hela vintern för jag ville känna hur prestandaökningen blir när det är asfalt ute, någon som har någe tipps för att testa om det blir några kusar mer?. typ testa med gamla fuggen hur den lyfter på bakhjulet i 50kmh/tim vs den nya fuggen med samma växel å hastighet eller? :banana

ja jag vet, dynobänk visar exakt men blir inte det dyrt? :va
 

Bifogat

  • IMG_0117_.jpg
    IMG_0117_.jpg
    80.7 KB · Visningar: 257
  • IMG_0118_.jpg
    IMG_0118_.jpg
    76.1 KB · Visningar: 255
  • IMG_0119_.jpg
    IMG_0119_.jpg
    72.9 KB · Visningar: 347
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Om jag får låna den ett tag ska jag ge dig ett bra svar... :D :D :D

Vill osså ha en.. :(
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
Jänkegrejer :lol
Den kommer att blåryka o lukta Dodge Dart -61 :fyllisar
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
PutteLiten skrev:
Om jag får låna den ett tag ska jag ge dig ett bra svar... :D :D :D

Vill osså ha en.. :(

hehe .. no way. :rofl . det första jag skall göra nu är att starta hojjen. åka å tvätta den,byta olja,juster ventiler och sedan förtränga att det varit en vinter :död
sedan skall det monteras ny fugge..
har ju haft fuggen sedan den 20/12,tror jag håller på bli tokig när jag inte kunnat testa den :4skrika

har du fått dit bromsoken till din ännu?..du skall byta ut orginal "armen" mot den nya :7peta
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Zana skrev:
Den är u fuuuuuuuuuuuul.. =)

nope!..skitsnygg.. undra hur den skulle se ut med iraks flagga på den :D
någon som har monterat en sån här?..vad händer med garantin på hojjen igentligen?.. får man byta fugge? :gnissla :va
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
DwD skrev:
nope!..skitsnygg.. undra hur den skulle se ut med iraks flagga på den :D
någon som har monterat en sån här?..vad händer med garantin på hojjen igentligen?.. får man byta fugge? :gnissla :va

Fugge borde man få byta!
 

Tntmackan

vad blir det för hoj iår då?
Gick med
6 May 2003
Ort
Umeå
Hoj
02 suzuki GSX1400 (dunderklumpen)
tror inte man får göra nått med hojen om garantin ska gälla.. bittert men sant... :mad:
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Tntmackan skrev:
tror inte man får göra nått med hojen om garantin ska gälla.. bittert men sant... :mad:
såvadå.. man måste skruva tillbaka grejjerna vid service då eller? :lol

nä men seriöst.. tror fan jag skall maila honda och se hur reglerna ser ut igentligen :va


edit:läste garantiboken,endast honda orginaltillbehör får monteras för att garantin skall gälla.. hmm undrar om handtagsskydden får bytas ut ? :tungan
om montering av 3e parts produkter har monteras av auktoriserade verkstäder så tycker jag att garantin borde gälla.. men men ..
 
Last edited:

fjädern

Ex Scooterboy
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
DT125R
Angående garantier:
Oftast görs en bedömning om den monterade/byta delen har haft ngn påverkan till felet, isåfall är man rökt.
Tex, du byter framhjul och sedan skär motorn efter 50 mil, sannolikt inte framhjulets fel till haveriet, mao ok med garantin.
 
Last edited:

Xo

Sitter fint
Gick med
8 Jul 2003
Ort
Norrköping
Hoj
XR650 Superjävelmotard
Helt rätt!

Bestäm om du ska smälla på något mer och kosta sedan på en bänkning så vet du att det är rätt inställt. Är det så himla dyrt då? Har för mig att jag sett många kommentera bänkning, de borde ju veta priset mer eggsakt.
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Prisexempel (Jag har redan frågat)
En bänkning + justering kostar 2500kr på Yamaha Center i Helsingborg. Då ska allt ingå.
YC är DynoJet och PC auktoriserade. Fullvärdiga "vad det nu heter".

Går man till Honda Center anlitar de en 3dje part, och jag har för mig att det kostar 2000kr. Men jag kommer inte ihåg.


Enbart bänkning utan något mer kostar ca 6-700 på YC.
Honda har jag ej frågat då det igentligen inte är intressant.
 

Forsa

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Finspång
Hoj
Honda XR 650 motard-03,Honda CRF 450-02
Edelbrock...

Grymt snygg förgasare..hoppas den ger den effektknuff du söker... :tummenupp
Jag har själv funderat på att köpa en lika dan..så det skulle vara av intresse att få höra om resultatet..När vädrets makter tillåter en testrepa...

Lycka till :yoparty
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
PutteLiten skrev:
Prisexempel (Jag har redan frågat)
En bänkning + justering kostar 2500kr på Yamaha Center i Helsingborg. Då ska allt ingå.
YC är DynoJet och PC auktoriserade. Fullvärdiga "vad det nu heter".

Går man till Honda Center anlitar de en 3dje part, och jag har för mig att det kostar 2000kr. Men jag kommer inte ihåg.


Enbart bänkning utan något mer kostar ca 6-700 på YC.
Honda har jag ej frågat då det igentligen inte är intressant.
byter dom då även ut den gamla fuggen själva?. det som skulle vara intressant är ju att veta vad det gav med orginalfuggen och vad det ger med nya fuggen. dvs dynochart för båda.
men runt 2tusen är ju inte så himla dyrt,om dom gör hela arbetet dynot etc själva.. men frågan är om dom är bra på att ställa in edelbrockförgasaren... den är ju rätt enkel att ställa in själv.. eftersom man kan sticka in handen och flytta nålen(skruva upp och ner) via den fjädrande skruven.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Forsa skrev:
Grymt snygg förgasare..hoppas den ger den effektknuff du söker... :tummenupp
Jag har själv funderat på att köpa en lika dan..så det skulle vara av intresse att få höra om resultatet..När vädrets makter tillåter en testrepa...

Lycka till :yoparty

hehe me to,, :tuttar , skriver in sedan hur det gick :tummenupp

fullcave: jag kollade på fcr41,mikuni tm-40 och edelbrocken.
satt och kollade en massa tester och tex forumet på www.thumpertalk.com och som jag fattade av dom som testat förgasarna är.

fcr41: DYR,svår att få dit(för stor,tar tex i tanken),svår att ställa in,känslig för höjdskillnder pga munstyckerna,och blir sur som vanliga fuggen när man lutar hojjen mycket.men bäst i effekt

edelbrock:mittimellan pris.enkel att få dit och ställa in,ej känslig på höjdskillander,pga inga munstycken som ställs in,endast nålen. blir inte sur när hojjen lutar/vickar.
marginellt sämre i effekt än fcr41. sedan finns det smågull som enricher istället för choke.bäst feeling och respons av dom tre

tm-40,billig!,kan vara lite svår att ställa in, blir sur när den lutar.kommer som svag 3a vad gäller effekten.

detta är som sagt vad jag har hört av andra(ej testat själv ännu :huvet ).. men det var den samlade uppfattningen jag fick av andra okunninga och kunniga på förgasare.

sedan så finns det vääääääldigt lite klagomål på edelbrocken förutom att vissa har klagat på dom tidigare modellerna att fjädern på förgasaren till gashandtaget har varit lite för stark,alltså gått tungt att gasa.

4500 fick jag punga ut allt som allt.. med fetingdyr frakt och :kulspruta momsen

killarna i staterna tyckte att jag skulle ev kolla på tm-40 för att den var billigare. men va fan.. så jälva mycket billigare var den inte :D
länk till forum diskution om olika fuggar

xr650r.nets review
 

fullcave

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
Buell XB12 1430 kit och en KTM 620 super comp
tackar

och bockar.

för infon.

/M


DwD skrev:
hehe me to,, :tuttar , skriver in sedan hur det gick :tummenupp

fullcave: jag kollade på fcr41,mikuni tm-40 och edelbrocken.
satt och kollade en massa tester och tex forumet på www.thumpertalk.com och som jag fattade av dom som testat förgasarna är.

fcr41: DYR,svår att få dit(för stor,tar tex i tanken),svår att ställa in,känslig för höjdskillnder pga munstyckerna,och blir sur som vanliga fuggen när man lutar hojjen mycket.men bäst i effekt

edelbrock:mittimellan pris.enkel att få dit och ställa in,ej känslig på höjdskillander,pga inga munstycken som ställs in,endast nålen. blir inte sur när hojjen lutar/vickar.
marginellt sämre i effekt än fcr41. sedan finns det smågull som enricher istället för choke.bäst feeling och respons av dom tre

tm-40,billig!,kan vara lite svår att ställa in, blir sur när den lutar.kommer som svag 3a vad gäller effekten.

detta är som sagt vad jag har hört av andra(ej testat själv ännu :huvet ).. men det var den samlade uppfattningen jag fick av andra okunninga och kunniga på förgasare.

sedan så finns det vääääääldigt lite klagomål på edelbrocken förutom att vissa har klagat på dom tidigare modellerna att fjädern på förgasaren till gashandtaget har varit lite för stark,alltså gått tungt att gasa.

4500 fick jag punga ut allt som allt.. med fetingdyr frakt och :kulspruta momsen

killarna i staterna tyckte att jag skulle ev kolla på tm-40 för att den var billigare. men va fan.. så jälva mycket billigare var den inte :D
länk till forum diskution om olika fuggar

xr650r.nets review
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
DwD skrev:
byter dom då även ut den gamla fuggen själva?. det som skulle vara intressant är ju att veta vad det gav med orginalfuggen och vad det ger med nya fuggen. dvs dynochart för båda.
men runt 2tusen är ju inte så himla dyrt,om dom gör hela arbetet dynot etc själva.. men frågan är om dom är bra på att ställa in edelbrockförgasaren... den är ju rätt enkel att ställa in själv.. eftersom man kan sticka in handen och flytta nålen(skruva upp och ner) via den fjädrande skruven.


Hmm, jag tror inte de byter förgasaren till det priset.
Och on jag får svära i kyrkan så om du ska lämna in den här nere så välj Yamaha Center, Glen är en riktig trimgalning och har hållt på åratal med sådant här. Jag vet itne vem Honda använer, han kanske är lika bra/bättre, men han är okänd för mig.
Det är Glen som byggde den där maxade Bulldogen som var utställd på mässan. 98hk på slangen, UTAN lustgasen! Orginal har bullen 50hk på slangen...
Jag fick ut 81hk på slangen på min Bulle, men Glen hade ju lite större budget än mig (YC äger hojen...). Nu rullar min Bulle i Göteborg, hoppas ägaren blir nöjd. :)

Glen har dynojettat andra XRar, tydligne är han polare med någon som har en. :)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top