XT 600 som vägrar att starta

Martin_zx6r

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
En hel massa hojar men förhoppnings vis en zx10r till sommarn
HJÄLP!! jag har en xt 600 som står i garaget som jag lovade ta en titt på, men den vägrar att gå. :va XT:n blev stulen och när han fick tillbaka den vägrade den helt enkelt att starta.
jag plockade ur stiftet å kollade, när jag tröck på start knappen kom det en gnista å då menar jag bara EN gnista sen hände inte mer. är det nå vanligt fel som kan uppstå.. :confused:

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
Martin_zx6r skrev:
XT:n blev stulen och när han fick tillbaka den vägrade den helt enkelt att starta.
Inte för att det verkar relaterat till stölden, men om du kommer fram till att det är tändspolen som lagt av så kan jag i alla fall berätta att jag fixade en grannes XT600 genom att byta tändspolen till denna Biltema-spole:
http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=89447. Kostnad strax över 100-lappen i stället för original som kostar minst 700kr.
En del egenhändigt tillklippta plåtvinklar så var den på plats under tanken.
Den har gått klockrent sedan dess (ja och efter att grannen köpte ett ultradyrt högkapacitetsbatteri, där orkar INTE Biltema-batteri om det rör sig om den senare modellen med enbart elstart).

Martin_zx6r

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Hoj
En hel massa hojar men förhoppnings vis en zx10r till sommarn
Jag fick fart på hojen dan efter..dom jävlarna hade ryckt ur en kabel under tändningslåste som jag inte såg när jag tog en titt där.. :huvet hoj tjuvar borde lynchas!!! :fatta!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept