xt600 ägare

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Kan inte så mkt men.

Shit va dåligt med svar du får...

Jag har kört motuls 10-40w tror jag det är, det har inte varit några promblem med slirande koppling. Min är en 600E -93.

Crazzin

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
1300cc
Shit va dåligt med svar du får...

Jag har kört motuls 10-40w tror jag det är, det har inte varit några promblem med slirande koppling. Min är en 600E -93.

:D ja man kan tro att det bara är jag som är medlem här
är du säker på att du kör med 10-40w problemet är inte att kopplingen slirar utan att kopplingen blir svampig vid hård körning vs dålig oljekylning vid körning i skogen. som jag skrev i förra tråden så försvinner problemet när jag kör ut på större vägar då kylningen blir bättre. så jag tänkte kolla vilken olja andra kör med som har xt då det kan vara ett problem som xt är känd för :)
just nu har jag motul 15-50 och det funkar piss dåligt, tro inte det räcker med byte till 10-40 eller? några fler medlemar här ute :D

tackar för ditt svar

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
är du säker på att du kör med 10-40w problemet är inte att kopplingen slirar utan att kopplingen blir svampig vid hård körning vs dålig oljekylning vid körning i skogen. som jag skrev i förra tråden så försvinner problemet när jag kör ut på större vägar då kylningen blir bättre. så jag tänkte kolla vilken olja andra kör med som har xt då det kan vara ett problem som xt är känd för :)
just nu har jag motul 15-50 och det funkar piss dåligt, tro inte det räcker med byte till 10-40 eller? några fler medlemar här ute :D

tackar för ditt svar

Din hojtyp är underrepresenterad på denna sida, det går väl att räkna ut:hojbusa :hojcbr

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Här kanske kan hjälpa lite.

tackar för ditt svar

Hej har en gammal utskrift jag gjore från Bike nångång vid service.
Har själv alldrig kört nånting i skog så kan inte jämföra. Kommer som sagt inte ihåg vad det var för olja, gick in till MC-center och sa vad jag hade för hoj.

Engine Oil:
SAE 20W40 type SE motor oil
(if temprature does not go below 5degr.C)
SAE 10W30 type SE motor oil
(if temprature does not go above 15degr.C.)

Capacity
Periodic oil change 2.7L
WIth oilfilter replacement 2.8L
Total amount 3.3L

Står nånting om en kille som kört på 15-50 motul delsyntet tidigare men upplever att växlarna går i lättare med Quakerstate 20-50W mineral olja med högt API värde som tydligen är bra för offroad.

Lycka till:yoparty

Crazzin

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
1300cc
Hej har en gammal utskrift jag gjore från Bike nångång vid service.
Har själv alldrig kört nånting i skog så kan inte jämföra. Kommer som sagt inte ihåg vad det var för olja, gick in till MC-center och sa vad jag hade för hoj.

Engine Oil:
SAE 20W40 type SE motor oil
(if temprature does not go below 5degr.C)
SAE 10W30 type SE motor oil
(if temprature does not go above 15degr.C.)

Capacity
Periodic oil change 2.7L
WIth oilfilter replacement 2.8L
Total amount 3.3L

Står nånting om en kille som kört på 15-50 motul delsyntet tidigare men upplever att växlarna går i lättare med Quakerstate 20-50W mineral olja med högt API värde som tydligen är bra för offroad.

Lycka till:yoparty

oki. det låter intressant, ska ta och kolla upp vad det är för olja, neutralen blir ju svår att få i när hojen blir riktigt varm. tackar

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati