Xtreme speed Festival västerås..

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Konstigt att det inte fanns nån som höll i det hela :confused:
Ingen speaker inget program vad jag kunde se ialf ingenstans att slänga all skit i heller hehe det va nästan komiskt..
Rätt kul att glo på stuntkillarna ialf :tummenupp
Och motardförarna jobba på bra i värmen med en del grymma uppställ :tummenupp

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
Efter att ha läst alla dessa inlägg skiter jag nog i att åka dit idag söndag. Var bra taggad på att ialf få se en dag, men det lutar åt att det blir en dag på bogan! Nån som ska med?:tummenupp

Mats757

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Dec 2004
Hoj
Tiger 800XCx
Håller fullständigt med,

Helt uselt arrangemang.
Skyltningen till platsen, små A4 lappar som satt i dikeskanten, i princip när det vara för sent att svänga. Trots liten publiktillströmning tog det en väldigt tid att komma in i enten.
Inga soptunnor, dåligt klippt gräs att gå runt i. Depå i princip på den vanliga bilparkeringe.
Säkerheten på stunt-gatan var dålig. Det vara flera gånger som det kom en MC i +100km/h bredvid någon annan som gjorde piruett.
Plus allt annat som redan är nämnt.

Enda behållningen för 150 spänn var grabbarna på moppar som gjorde snygga trick. MC killarna som trickade runt var måttligt duktiga för att visa upp sig.

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Japp jag var också där och blev besviken (arg)
tittade på stuntarna som förvisso gjorde sitt bästa för att underhålla men ska det vara så rörigt på en stunt uppvisning ? var ju ett under att dom inte krockade med varandra, organisation ???? sedan motardåkarna som också var duktiga, men det fanns ju inte ens en liiiiten höbal att gå på örona i om olyckan skulle vara framme och i slutet på rakan sitter några barn och deras puckade föräldrar som inte tänker på att dom får mc:n i nyllet om det går illa organisation ??? Vill inte vara någon moraltant men lite sunt förnuft skadar aldrig. Synd att det inte var bättre för det är ju inget fel på själva idén men som sagt 150 spänn i inträde är lite väl saftigt.

/M

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Ja som alla tidigare skrivt söööög evenemanget eller vad det nu var.

Blev så förbannad att jag gick fram till folket som tar betalt och krävde pengarna tebaka.
Men då var det tvungna att ringa basen.
Sagt och gjort....jag fick tebaks mina 200:- (två dagar)
Då känndes det lite bättre i allafall.

/Dimman

ExxorN

För lite sporthojar i stan
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
nope, såld
Vilken tur man inte åkte dit. Sparade jag dom pengarna o soppan :D 20 mil enkel resa.

goliat_43

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2007
Hoj
Snart kanske...
Jag var där o vände utanför entren, såg bra dött ut därinne så satte oss på McDonalds o drack kaffe istället..
Låter som att det var ett bra val :tungan

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Ja, roligare evenemang har man ju helt klart varit med om :huvet :tummenner
Kul o träffa lite nya och bekanta ansikten iaf, det var dagens höjdpunkt..

MackeH

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
Yamaha yz250f, gpx600
Tror den här festivalen kommer att dö ut rätt så snart. Kommer inte ihåg om det var förra året eller året före vi var där och tittade.
Känner igen exakt allt ni skriver. Det verkar inte som dom lärt sig nåt för det var samma kritik då.
Var inte ens nära att jag åkte dit i år pga besvikelsen sist. Det verkar vara tur det efter att man läser den här tråden.

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Hade funderingar på att åka dit idag då jag inte hann igår, men efter att ha läst den här tråden så hoppar jag nog över det...

Nicotin

Guest
är det ngn som varit där idag ??

Åkte förbi där för en stund sedan och det såg rätt öde ut..

Plus att det regnade på sina ställen också..

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
håller helt och hållet med. sådana här tillställningar förstör för alla andra evenemang. jag har svårt att tro att nån som var på den här träffen nånsin kommer gå på en liknande. för oss som va där och körde fanns det inte heller någon info. vi fick helt enkelt köra vårt eget rejs för att det skulle finnas nåt att titta på, och rätt ofta bli utskällda av bilförare som tyckte att vi va ivägen.
Vad som gäller tävlingen så va det ju ett skämt. inte ens priser fanns det för de som vann...till och med speakern på tävlingen hade tröttnat och åkt hem innan tävlingen började, som tur va kraschade nicklas ek rätt hårt i början och tog hans plats. det enda jag såg av arrangören va när vi skulle dra då han frågade om vi kunde hjälpa till att städa lite.
det som va kul va:

*oskars fyllechainsaw med fyrverkerierna mitt i natten
*Nicklas vurpa
*snutjaget utanför då halva min hoj flög av bit för bit
*Tommys roling burnout framför utställningsbilarna
tänkte skriva en lång lista men kom inte på nåt mer...

http://vlt.abcdn.net.n0.abcdn.net/abPlayer2/default.html?path=vlt.abcdn.net/TV-ARKIV/Nyheter&playfile=Mc-stunt_pa_Hasslo_7344.pls

Last edited:

Nicotin

Guest
håller helt och hållet med. sådana här tillställningar förstör för alla andra evenemang. jag har svårt att tro att nån som var på den här träffen nånsin kommer gå på en liknande. för oss som va där och körde fanns det inte heller någon info. vi fick helt enkelt köra vårt eget rejs för att det skulle finnas nåt att titta på, och rätt ofta bli utskällda av bilförare som tyckte att vi va ivägen.
Vad som gäller tävlingen så va det ju ett skämt. inte ens priser fanns det för de som vann...till och med speakern på tävlingen hade tröttnat och åkt hem innan tävlingen började, som tur va kraschade nicklas ek rätt hårt i början och tog hans plats. det enda jag såg av arrangören va när vi skulle dra då han frågade om vi kunde hjälpa till att städa lite.
det som va kul va:

*oskars fyllechainsaw med fyrverkerierna mitt i natten
*Nicklas vurpa
*snutjaget utanför då halva min hoj flög av bit för bit
tänkte skriva en lång lista men kom inte på nåt mer...

Ni stuntare ska i alla fall ha stort tack för att ni höll humöret uppe för oss som var där..:tummenupp :tummenupp

Men snutjag ?

Här i västerås där snutarna e så lata och tråkiga..:D
Vad hade du gjort då för att dom ens orkade släppa mcdonaldsmunken ??:D

*Fia*

Packad?
Gick med
24 Apr 2007
Hoj
Bara en vit.
Håller helt med de flesta. Men vi får ju tacka dom som faktiskt försökte göra det bästa av situationen iaf!

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...