Det här kan bli jävligt bra!
Fleninge MC-skrot har en komplett resevdelshoj, så jag kan känna mig trygg det är bara två mil dit.
Men snälla, handla inte från Fleninge mc-skrot... De är ena otrevliga och arroganta jävla ockrare som utnyttjar det faktum att de är den enda mc-skroten i trakten till fullo. exempel på deras verksamhet?
*Bushido travar in i lokalen i jakten på en tank till ett bygge*
"Tjena! Jag behöver en tank, typ CB500 four eller liknande. Har ni något sånt och vad kan det tänkas kosta?"
*killen bakom disken lufsar slött iväg och kommer sedan tillbaka med en rostig och bucklig tank från en gammal yamaha xj nånting*
- 1500 kr. (sagt med enormt ointresse)
"Eeh, va!?
För det första är det inte alls vad jag söker, och för det andra var det rätt dyrt..."
- Nähädu, men passar det inte så kan du ju dra någon annanstans! (Argt och otrevligt)
"Ja, tack. Då gör jag det!
"
*Bushido bestämmer sig för att ge skithålan en andra chans då han behöver en reglagebox till sin RD 350*
"Tjena! Min reglagebox, den här dosan med knappar för blinkers och helljus och sådär som sitter på styret, har gått sönder. Har ni någon sån? Pris?"
*Killen bakom disken lufsar slött iväg och återkommer med en ful och dammig sak som saknar knappen för tutan och blinkersreglaget är knäckt*
- 500 kr.
"Ehh, nej?
"
- Nej, men lycka till med att hitta något bättre för de pengarna då!
"Jag har redan kollat Ebay, en sprillans ny och aldrig uppackad NOS box kostar 47£ plus frakt. Så tack och hej!"
En polare åkte dit i jakt på reservdelar till sin hoj (gammal yamaha xs500) och hittar en komplett reservdelshoj där. När han frågar om den är till salu och vad kostnaden för hela bågen är får han ett snorkigt "Lycka till, ägaren har lagt ut över 20 papp på bågen" till svar. För det första frågade han inte om det, han frågade om den var till salu och vad priset var. För det andra så är det väl skitsamma, är den till salu och har ett pris så behöver de väl inte bete sig som om det inte finns en chans i helvete att han har råd??
Fattar inte var de fått sitt uppförande ifrån, men bra är det inte... Idioter är vad de är.
Aldrig mer fleninge.
Inte penselmåla! Kommer se tacky ut! Köp värmebeständig spray på mekonomen (ej biltema) och spraya allt cylindrarna och allt däröver. Sedan tar du en annan spray (Plasticote ska vara ett bra märke sägs det, kolla Viktor_Ls GSX1135R bygge för tips) att lacka bottendelen av motorn. Du behöver inte samma tempskydd samt att högtempsfärg härdar vid 250grader och så varmt blir inte själva blocket.
Innan du målar så pluggar du alla hål i motorn (avgas, insug, vevhusventilation etc) och tvättar motorn noggrant. Avsluta med att tvätta med typ t-sprit.
Och istället för att lägga 1000.- på öhlinare lägger du samma pengar på en dirttrack bakdel så får du det mer autentiska utseendet. (Finns en kille i Solna som säljer lite udda och häftiga plastprylar för bra pengar).
Edit: Efter en check i ett gammalt nummer av ClassicBike hittade jag hans nummer; 070-6276106
Instämmer med allt, lyd dessa råd