yamaha 05-orna är här!!

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Okej.........säljer lite leksaker till näst år tror jag. Den där vill (ska) jag ha
*dreggel*

:kär :kär :kär :kär :kär :kär :kär :kär

P-E

Guest
Liwa1 skrev:
Okej.........säljer lite leksaker till näst år tror jag. Den där vill (ska) jag ha
*dreggel*

:kär :kär :kär :kär :kär :kär :kär :kär

Be folk här på Sh samla ni pengar som en "bröllops present" så kanske du har en snart! :D

Flippen

Ruff Ryderz
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Suzuki GSXR LT K4
Karin.81 skrev:
Så jävla snygg.... Hade jag haft pengar hade det inte tagit många sekunder innan den var i min ägo.... tyvärr är det ju dyr försäkring, även om man nu skulle ha råd med hojen, så räker inte pengarna till försäkring....

kollade lite på en r6 -04.... och det var ca. 20 000 kr SKILLNAD i försäkring..... ibland är det bara att gilla läget eller gifta sig rikt.... :tungan

Hmm.. När jag ringde o kollade försäkring mellan R6-R1 kostade dom nästan exakt lika mycket.. R1, var lite billigare Trafik, och R6 Hel tror jag men det var inte mycket som skiljde..

Jag har den försäkrad på mig själv nu.. 8000:- helår Halvförsäkring.. Är 21år!

Men ska sätta den på farsan så får man helförsäkring för billigare summa ändå!

Mvh / Martin

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Flippen skrev:
Hmm.. När jag ringde o kollade försäkring mellan R6-R1 kostade dom nästan exakt lika mycket.. R1, var lite billigare Trafik, och R6 Hel tror jag men det var inte mycket som skiljde..

Jag har den försäkrad på mig själv nu.. 8000:- helår Halvförsäkring.. Är 21år!

Men ska sätta den på farsan så får man helförsäkring för billigare summa ändå!

Mvh / Martin

JAAAAA!!!! En skenförsäkrare älskar ju alla!!! :fatta!

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Olzki skrev:
Fy fan...att saker och ting alltid ska vara så mycket bättre för pryltokiga där borta :6surkart

82500+82500*0,07+87500*0,25+5000 = 115150 kr
/Olzki

Det är väl snarare

(82500+(82500*0,25)+5000)*0,07 = 115694 kr ???

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
Nya R6an

Bifogat

• r6.jpg
    r6.jpg
    43.2 KB · Visningar: 174

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
Lurch skrev:
Det är väl snarare

(82500+(82500*0,25)+5000)*0,07 = 115694 kr ???

Vet ej, sammanfattade bara det Swedie hade skrivit. Förstår fortfarande inte varför det skall vara både moms och tull dock. Men det kanske alltid är så när man importerar saker till Sverige.

/Olzki

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Varför röda stripes på fälgarna? Bortsett från det är den svart. Och snygg. Men inte som zx10an!

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
3/4L GSXR
Olzki skrev:
Visserligen bättre än 130 000+ men känns verkligen som man har lust att kringgå vissa av de där kostnaderna :rolleyes:

Om jag inte minns fel (gör jag säkerligen :rolleyes: ), så finns det en lag inom EU, att om ett fordon är 6 månader gammalt eller har rullat 600 mil, så äred begagnet och du slipper betala moms om du importerar..

Så om du köper en hoj i Tyskland utan moms (därfor att du tänker exportere den från Tyskland) och sen ruller 600 mil hem (ett sväng över Frankrike t ex) utan att bli stoppad av polisen, då har du en hoj som du kan regga i Sverige utan moms.

Någon som vet mer?

//Ronni

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Otroligt snygg! Till skillnad från Suckan som är bland det fulaste jag sett så är R1:an riktigt läcker. Ska dock bli intressant att se hur ZX-10:an för '05 ser ut, har själv inte sett de bilderna.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
RacerKeld skrev:
Om jag inte minns fel (gör jag säkerligen :rolleyes: ), så finns det en lag inom EU, att om ett fordon är 6 månader gammalt eller har rullat 600 mil, så äred begagnet och du slipper betala moms om du importerar..

Så om du köper en hoj i Tyskland utan moms (därfor att du tänker exportere den från Tyskland) och sen ruller 600 mil hem (ett sväng över Frankrike t ex) utan att bli stoppad av polisen, då har du en hoj som du kan regga i Sverige utan moms.

Någon som vet mer?

//Ronni

stämmer hyfsat bra, men USA e inget EU land...så därför går den regeln bort

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kawasaki gör väl inga större förändringar på 10:an till denna säsong. Nya ZX6:an är dock en försämring utseendemässigt tycker jag.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Karin.81 skrev:
kollade lite på en r6 -04.... och det var ca. 20 000 kr SKILLNAD i försäkring..... ibland är det bara att gilla läget eller gifta sig rikt.... :tungan

jag kollade försäkring på en R1 -04:a efter jag hade köpt min R6:a -99

det visade sig att Rettan va 500:- BILLIGARE om året i halvförsäkring
detta via Yamaha Power försäkring

sandstream

Guest
abstruse skrev:
Otroligt snygg! Till skillnad från Suckan som är bland det fulaste jag sett så är R1:an riktigt läcker.
Du är bara avundsjuk för att R1000 kommer att köra ifrån allt som Kawasaki har ;)

Personligen tycker jag att R1 -05 var jäkligt snygg men det är ju lite moppefucko över rettan nu för tiden, varenda 15-åring vet vad en retta är och vill ha en :rofl

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
sandstream skrev:
Du är bara avundsjuk för att R1000 kommer att köra ifrån allt som Kawasaki har ;)

Personligen tycker jag att R1 -05 var jäkligt snygg men det är ju lite moppefucko över rettan nu för tiden, varenda 15-åring vet vad en retta är och vill ha en :rofl
Är det inte snarare så att R1000 har tagit över den rollen?

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
sandstream skrev:

Den va som sagt jevligt najs! :tummenupp
Men, problemet med moppefuckon löser man genom att köpa en sproilans RSV 1000 R Factory! :D

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
wonderwizard skrev:
stämmer hyfsat bra, men USA e inget EU land...så därför går den regeln bort

Fast!
Jag tror dock att man kan slippa momsen om den köps över som ett privatköp och som beggad!
Då skall det bara bli tull + frakt + reg-kostn.

Vi handlar en del från staterna och har sån tur att snubben vi köper av hela tiden är så najs att han skriver att det är begagnade varor på lappen till paketet... vi slipper momsen hela tiden! :tummenupp
Sen kan det juh vara annorlunda när det gäller fordon... å det vet jag juh nada om! :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln