Liwa1 skrev:Okej.........säljer lite leksaker till näst år tror jag. Den där vill (ska) jag ha
*dreggel*
Karin.81 skrev:Så jävla snygg.... Hade jag haft pengar hade det inte tagit många sekunder innan den var i min ägo.... tyvärr är det ju dyr försäkring, även om man nu skulle ha råd med hojen, så räker inte pengarna till försäkring....
kollade lite på en r6 -04.... och det var ca. 20 000 kr SKILLNAD i försäkring..... ibland är det bara att gilla läget eller gifta sig rikt....
Flippen skrev:Hmm.. När jag ringde o kollade försäkring mellan R6-R1 kostade dom nästan exakt lika mycket.. R1, var lite billigare Trafik, och R6 Hel tror jag men det var inte mycket som skiljde..
Jag har den försäkrad på mig själv nu.. 8000:- helår Halvförsäkring.. Är 21år!
Men ska sätta den på farsan så får man helförsäkring för billigare summa ändå!
Mvh / Martin
Olzki skrev:Fy fan...att saker och ting alltid ska vara så mycket bättre för pryltokiga där borta
82500+82500*0,07+87500*0,25+5000 = 115150 kr
/Olzki
Lurch skrev:Det är väl snarare
(82500+(82500*0,25)+5000)*0,07 = 115694 kr ???
eisbaer skrev:Varför röda stripes på fälgarna? Bortsett från det är den svart. Och snygg. Men inte som zx10an!
Olzki skrev:Visserligen bättre än 130 000+ men känns verkligen som man har lust att kringgå vissa av de där kostnaderna
RacerKeld skrev:Om jag inte minns fel (gör jag säkerligen ), så finns det en lag inom EU, att om ett fordon är 6 månader gammalt eller har rullat 600 mil, så äred begagnet och du slipper betala moms om du importerar..
Så om du köper en hoj i Tyskland utan moms (därfor att du tänker exportere den från Tyskland) och sen ruller 600 mil hem (ett sväng över Frankrike t ex) utan att bli stoppad av polisen, då har du en hoj som du kan regga i Sverige utan moms.
Någon som vet mer?
//Ronni
Karin.81 skrev:kollade lite på en r6 -04.... och det var ca. 20 000 kr SKILLNAD i försäkring..... ibland är det bara att gilla läget eller gifta sig rikt....
Du är bara avundsjuk för att R1000 kommer att köra ifrån allt som Kawasaki harabstruse skrev:Otroligt snygg! Till skillnad från Suckan som är bland det fulaste jag sett så är R1:an riktigt läcker.
wonderwizard skrev:stämmer hyfsat bra, men USA e inget EU land...så därför går den regeln bort
Är det inte snarare så att R1000 har tagit över den rollen?sandstream skrev:Du är bara avundsjuk för att R1000 kommer att köra ifrån allt som Kawasaki har
Personligen tycker jag att R1 -05 var jäkligt snygg men det är ju lite moppefucko över rettan nu för tiden, varenda 15-åring vet vad en retta är och vill ha en
sandstream skrev:Personligen tycker jag att R1 -05 var jäkligt snygg men det är ju lite moppefucko över rettan nu för tiden, varenda 15-åring vet vad en retta är och vill ha en
wonderwizard skrev:stämmer hyfsat bra, men USA e inget EU land...så därför går den regeln bort
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|