yamaha 426;a

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
FreddaAbborre skrev:
En värderings fråga sedan: Är det värt 10 000 mer för att få elstart, autodekomp och 24 cc mer?
Vid ett byte av avgaskammen kollar du då både ventilspel och så så du vet att allt är ok.

Vad man än köper så är alltid nyare dyrare, oftast mindre körd och småsaker uppgraderas som många inte känner till. Sen beror det ju också på vad man hittar. Jag skulle själv aldrig köpa en dyr hojj som är dyr bara för att den är repfri, vare sig det gäller motard eller sporthoj, den ska ju användas.
 

sne_snopp

va i helvete!!
Gick med
8 Apr 2005
Ort
nynäs
Hoj
husaberg fe400e
Borsiin JR skrev:
426an är en sällsynt oförstörbar konstruktion, motorn håller jättebra sålänge den inte har plågats av en elitförare som sen inte har servat den. En motionär som byter olja med rätt intervall lyckas inte köra sönder motorn. Växelådan är inte lika oförstörbar som resten av motorn så känn efter noga när du provkör så att växlarna inte ramlar ur eller går trögt.

När det sen kommer till chassit så får man titta på allmänskicket, är handtag vajrar etc hela och fina har du en ägare som troligen sköter sin cykel men pekar allt i olika riktningar och är söndervurpat bör du se upp.
Kolla även efter om ramen är svetsad då om ramen har börjat spricka på något ställe så är man ofta nära ramens utmattningsgräns då den börjar spricka på massor av ställen, det är väl inte direkt farligt men det är trist att behöva svetsa överallt.

Är däck och drivpaket i bra kondition?
Är kedjan korrekt justerad?


Väg samman allt detta och sen väljer du den cykel där ägaren verkar mest nogrann inte den som har minst repad plast.

vad bra att veta men ja ska inte köpa nån sån har redan husaberg 400 :arsele :yoparty
 

Wheeliedevil

Användare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Ducati 998, Honda CRF450RXSM
Jag har skaffat en WR450F -04 som har rullat ca 500 mil. Hur är det med kolvbyten när den rullat som "motions-åkning"? Börjar det bli dax? Vet ej timmar. Kollade ventilerna och det var två insug som låg på 0,07 (ska vara 0,10-0,15) resten var helt ok. Frågan är om jag ska riva den i vinter och fixa detta o vara säker eller är det "helt i onödan"? Hur är det mad ramlagerna?
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top