Försöker hjälpa en polare som har problem med stora tändstiftkostnader...
Jag har sökt och har hittat en intressant tråd här, men nu skulle jag vilja vidareutveckla det hela lite och på enduromx.com så fatta jag inte ett skit om hur sök-funktionen funkar.
Problemet är tydligen rätt vanligt. Hojen stannar och den olycklige piloten råkar vrida på gasen med resultatet att hojen surar igen och skrotar stiftet.
1. Är stiften skrot efter en sån här surning eller går det att fixa dom på något sätt??
2. Varför blir stiften skrot?? Att bensinmotorer surar är ju inget ovanligt men att stiften stryker med??
3. Finns det något stift på 426’an som funkar lite bättre än övriga(fabrikat/beteckning)?
4. standard-åtgärder för att minska problemet? Finns det?
Jag har sökt och har hittat en intressant tråd här, men nu skulle jag vilja vidareutveckla det hela lite och på enduromx.com så fatta jag inte ett skit om hur sök-funktionen funkar.
Problemet är tydligen rätt vanligt. Hojen stannar och den olycklige piloten råkar vrida på gasen med resultatet att hojen surar igen och skrotar stiftet.
1. Är stiften skrot efter en sån här surning eller går det att fixa dom på något sätt??
2. Varför blir stiften skrot?? Att bensinmotorer surar är ju inget ovanligt men att stiften stryker med??
3. Finns det något stift på 426’an som funkar lite bättre än övriga(fabrikat/beteckning)?
4. standard-åtgärder för att minska problemet? Finns det?