Om jag köper en ny cdi box till moppen och allt annat är original, hur snabbt tror ni att den kommer gå då?
Men jag kan ju inte komma upp tillräckligt i varv med denna cdi den motorbromsar när man kommer upp i 49Byt variator istället.
Men jag kan ju inte komma upp tillräckligt i varv med denna cdi den motorbromsar när man kommer upp i 49
Om du tvunget vill att moppen ska gå fortare så är det nog enklare att sälja den och köpa en Aerox 2-takt eller liknande.
Tveksamt att du kommer få ut särskilt mycket mer fart ur en 4-taktare, den kommer fortfarande kännas sjukt trött.
Som du säger, fortfarande rätt trött oavsett vad man gör (bortsett från att småhandla, då är det kung!).
Helt rätt bra tips!Frun hade en Neos 4t några år den gick ganska okej med bara variatorn bytt. Från start växlade den lägre så att motorn varvade upp högre så accelerationen blev bättre och väl uppe i fart växlade den upp så att farten ökade.
Original tog varvstoppen tvärstopp vid 45 km/h så det kändes som att köra in i en vägg. Med variatorn gick den aldrig mot varvstoppen med mig på och då har jag för mig att den gick kring 60-65 km/h.
Tror varvstoppen tog i strax under 70 men då krävdes det nerförsbacke.
Nu är en Neos inte en Aerox och jag kan minnas siffrorna lite fel men jag tror ändå det är nära vad man kan förvänta sig. En CDI med högre varvstopp skulle ha varit helt meningslös utan andra modifikationer.
Visst det är fortfarande en trött moped men den blir ändå ganska okej, jag lånade den ibland på sommaren för att småhandla eller posta brev.
Var kan man läsa om det?52 km är max en variator moppe får gå. En växlad moppe får endast gå i 45.
Skilnaden beror på att när variator slits ökar farten trots den är original, där av fart skillnaden mellan växlad o variomat
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|