Yamaha bt 1100 bulldog

Falafelbabianen skrev:
En dum sak med den hojjen är att tanken sticker ut så långt på sidorna så om hojen faller omkull så blir tanken väldigt ful... snyggt men ogenomtänkt.

Tanken sticker ut på sidorna inte enbart av designskäl... hojen är smal mellan benen och tanken rymmer 20 liter, så det är svårt att bara få den att försvinna.

Sedan är väl vikten 229 torr om jag inte missminner mig, och effekten 65. Men det kanske varierar i takt med att utförandet förändras, min är en -03.
 
svullo skrev:
tack för tipset..
vad ska man göra åt motor för att få den lite vassare?
byta kam?
Slipon?
mer då?


Är ganska säker på att "Putteliten" här på SH hade en uppborrad Bulldog innan han sålde den och köpte en TL1000. Hör med honom!
 
Äger en bulldog -02 och är nöjd med den, visst kan den kännas slö ibland och att det fanns mer kraft att önska, men ofta är det fullt tillräcklig när vägen börjar svänga ordentligt.

Jag tror eller tycker mig i alla fall upplever att min körstil blir lite mer lugnare och mjukare när kör Bullen, inte så mycket gas, växlingar och snabba inbromsningar då jag mer nyttjar cykelns vridmoment och kraftiga motorbroms för att ta mig runt en riktig kurvig väg. Jag vill även nämna fördelen med ett gött vridmoment i samband med statskörning.

Jag vill inte påstå att jag kör mindre aktiv med en Bulldog men den inbjuder inte direkt till några rödljustävlingar vilket kan kanske spara kortet…

Jag rekommendera att du byter rören samt lägger på lite trim, det finns möjlighet att modda luftburk och förgasare till att börja med. Om du bestämmer dig för att byta rören så vill jag avråda dig från att köpa Laser Duo-Tech då den ”olagliga” insatsen visslar till när man dra på ordentligt på rullen, inte roligt att när det låter som om man hade en häxpipa i arslet när man dra förbi en folksamling.. :rodnar
 
sweborn skrev:
Tanken sticker ut på sidorna inte enbart av designskäl... hojen är smal mellan benen och tanken rymmer 20 liter, så det är svårt att bara få den att försvinna.

Sedan är väl vikten 229 torr om jag inte missminner mig, och effekten 65. Men det kanske varierar i takt med att utförandet förändras, min är en -03.

Tanken på XJ rymmer mer och den tar ändå inte i backen om hojjen skulle tippa...
 
Tåbbä skrev:
Jag var sugen på en bulldog i början av förra säsongen, ända tills jag provkörde den... Det var den slöaste skiten jag någonsin kört. Jag hade väntat mig något i stil med V-max eller så..

Jag köpte en Honda X-11 istället, grymt mycket brutalare och nästan lika snygg design som "bullen". Riktigt billig i försäkring hos bilsport&mc också

Ursäkta men hur kunde du inbilla dig att Bullen och V-maxen ens lirar i samma division??? 65 kusar mot 145....?? :rolleyes:
 
Last edited:
Weber skrev:
så vill jag avråda dig från att köpa Laser Duo-Tech då den ”olagliga” insatsen visslar till när man dra på ordentligt på rullen

Tack för tipset, har kollat på den dämparen. Lutar mot ett GPR system som jag provkört på yamaha i Haninge.
 
Bonnie skrev:
Tack för tipset, har kollat på den dämparen. Lutar mot ett GPR system som jag provkört på yamaha i Haninge.

Hur kändes det jämfört med original, vad kostar det, och pillar Yamaha i Haninge på något annat än avgasrören?

(många frågor i samma mening)
 
sweborn skrev:
Hur kändes det jämfört med original, vad kostar det, och pillar Yamaha i Haninge på något annat än avgasrören?

(många frågor i samma mening)

6000:- för dämparna och 3000:- för jobbet som är TDM850 insug, nya munstycken och montering av allt. 5 års garantin gäller säger de. Annars hade jag kunnat pilla dit grejerna själv trots att jag är slö.

Ljudet blir maffigt, lite högt kanske för min smak. Det finns GPR db-killer som är ett litet rör man kan stoppa in i dämparen, vet inte hur mycket de hjälper öronen.

Även om det kanske inte blir någon enorm hk vinst känns det som om att den svarar snabbare på gasen och har mer vrid med modifieringen. Fast jag kör heloriginal nu och funderar på att lämna in den innan snön smälter.

Men det är ljudet som lockar, otroligt fett.

Men att testa en GPR Bulldog och sedan sätta sig på original som jag gjorde gör att jag liksom inte riktigt är nöjd som det är, snacka om försäljningstrick!
 
Någon som känner till några vanliga fel på Yamaha BT1100 bulldog? Menar något som folk ofta får problem med? Har en i sikte att köpa men behöver mer kunskap
 
Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top