Yamaha cross som äter ventiler till frukost

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Dödströtta ventilfjädrar som blir ännu tröttare med lite värme, men det känns långsökt.

Ett drev i kamtransmissionen, troligen på veven då, som flyttar sig. Eftersom märkningen nästan alltid sitter på svänghjulet märks det inte vid ihopmontage.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Ett drev i kamtransmissionen, troligen på veven då, som flyttar sig. Eftersom märkningen nästan alltid sitter på svänghjulet märks det inte vid ihopmontage.

Det är lite åt det hållet jag misstänker, just eftersom det dök upp på en fullt fungerande cross direkt efter det hade pillats på veven.

Och även om jag vill vara lite ödmjuk inför folk som hjälper mig, så vet jag om att toppen har varit i sin ordning, när jag har satt ihop den.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Tog av kåpan och började känna lite på svänghjulet så ploppade kolven ut, fullt med spån i cylindern och nedre halvan av fästet på kolven ligger någonstans i vevhuset.

Såååååå... Jag skiter i den motorn nu :huvet
 

moddlaren

Guest
Tråkigt att höra men nästan väntat. Tyvärr är det många beg 4t crossar som inte fått den servicen som tillverkaren säger.. O till slut är det någon som blir mer eller mindre blåst.

Köp 2T dom e billiga att serva o hålla efter oso är dom mera lättkörda..
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top