Tjenare! Var och köpte mig en dragstar 650 classic - 99 igår. Den hade en defekt när jag köpte den. Tidigare ägare förklarade att den hade börjat gå lite dåligt ett tag och sen gick det över till att det endast gick att starta den en stund för att den sedan dör. Det går att få den att gå om man sprutar in stargas konturnerligt i luftburken, krävs inte så jätte mycket. Men ibland går den lite längre och ibland är det svårt att ens få den att starta.
Tidigare ägare menar även på att han läst av en motorkod som kom upp någon gång och då sa den att det var TPS (throttle position sensor) fel. Men när jag läser om detta så menar vissa på att det inte styr hur mycket bränsle som den skickar på utan att det har något med förbränning av bränslet?
Jag testade att koppla ur TPS, men det var absolut INGENTING som hände, den gick varken bättre eller sämre? Så tror ni det är den som är boven då?
Därför vänder jag mig till er, vad tror ni felet kan vara?
Tack på förhand!
Tidigare ägare menar även på att han läst av en motorkod som kom upp någon gång och då sa den att det var TPS (throttle position sensor) fel. Men när jag läser om detta så menar vissa på att det inte styr hur mycket bränsle som den skickar på utan att det har något med förbränning av bränslet?
Jag testade att koppla ur TPS, men det var absolut INGENTING som hände, den gick varken bättre eller sämre? Så tror ni det är den som är boven då?
Därför vänder jag mig till er, vad tror ni felet kan vara?
Tack på förhand!