Yamaha Dt 125

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
TheAprilia skrev:
ca 140 mätarfart tror jag det va

njaeee.... hehe.... min gör 130 med orginaldrevning för då orkar den i 6:an , 140 kan nog gå om du har +1 fram och med vind i nerförsbacke... men men ,, så som min e nu så tycker jag den går bra, man ligger liksom inte i 130 - 140 MYCKE blåst och vindslag :3freak sen smala däck och små skivor... ja ni fattar

EDIT : 100 i 4:an

Last edited:

MadManAxel

Badass offroader
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
B1 och en Jeep 5.9!!!
att köra en dt125 :a snabbare än 90 km/h är bara korkat :kocko det är inte precis en stabil hoj i de farterna. Det roliga ligger ju runt 50-70 km/h för där ligger vridet :banana

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
jag tycker det är skönast när man lägger i 3:an för då ser du bara mätaren flytta sig som ett as och sen kommer högvarvet :D så jävla skönt, sen i 100 växlar du till 5:an o 115 till 6:an o sen i 130 tillll..... :va

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
nja, lite mer än 90 funkar, me i 130 är den allt annat än stabil, men man blåser nästan av innan 130 ändå..

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
koop skrev:
nja, lite mer än 90 funkar, me i 130 är den allt annat än stabil, men man blåser nästan av innan 130 ändå..

hehe SANT :fakta jag låg ida i 135 (mätarhastighet) och då kändes det som om du hade cykeldäck på den... obehagligt, men vad gör man inte för att komma fram i tid :banana

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
till alla dtr:are : varför köra ostrypt? när dom toppar sissådär 105-110 orginal :tungan slut skämtat! man är ju lite nervös nu, uppkörning om 10 timmar :Bugar sen åker strypningarna om man klarar det :yoparty

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
granath_ skrev:
till alla dtr:are : varför köra ostrypt? när dom toppar sissådär 105-110 orginal :tungan slut skämtat! man är ju lite nervös nu, uppkörning om 10 timmar :Bugar sen åker strypningarna om man klarar det :yoparty

va ? varför köra ostrypt? mycke roligare juh ... stor känselskillnad (kan man säga så? :va )

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
hbg_speedster skrev:
va ? varför köra ostrypt? mycke roligare juh ... stor känselskillnad (kan man säga så? :va )

jag skojade :tungan fan tror du på allvar att nån skulle vilja sitta & åka på en sån orginal :fyllisar

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Ni som kör Dt och liknande offroad.. Hur står ni ut.. när man kört 125:a ett par månader så blir man ju less och man använder den mest för att köra från A till B.. Hur kul är det då att ligga mellan 50-70..?

Jonathan

Guest
Edholm skrev:
Ni som kör Dt och liknande offroad.. Hur står ni ut.. när man kört 125:a ett par månader så blir man ju less och man använder den mest för att köra från A till B.. Hur kul är det då att ligga mellan 50-70..?

Instämmer!

Men dom som åker offroad kanske har för slappa underarmar för att kunna sitta framåtlutad på en sporthoj :rofl

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Mito mannen skrev:
Instämmer!

Men dom som åker offroad kanske har för slappa underarmar för att kunna sitta framåtlutad på en sporthoj :rofl

va fan säger du då :tungan ta din plastraket och kör upp den nån stans :fatta! det måste ju vara roligare med en offroad 125cc iaf. kanske när man kommer upp runt 600cc kan jag tänka mej att ha en sporthoj, men det lär ju bara vara tråkigt när det gäller så pass små motorer?? :va rätta mej om jag har fel? jag tycker iaf. att det verkar roligare att kunna ta ut hojen i skogen och leka lite?? :yoparty

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
XR600R SM -94
granath_ skrev:
va fan säger du då :tungan ta din plastraket och kör upp den nån stans :fatta! det måste ju vara roligare med en offroad 125cc iaf. kanske när man kommer upp runt 600cc kan jag tänka mej att ha en sporthoj, men det lär ju bara vara tråkigt när det gäller så pass små motorer?? :va rätta mej om jag har fel? jag tycker iaf. att det verkar roligare att kunna ta ut hojen i skogen och leka lite?? :yoparty

Rättar dig inte för du har fel, vill bara påpeka att jag delar dina uppfattningar! :tummenupp
Har dock inte mer än provsuttit en sporthoj, gött att vila öl-magen mot tanken iaf. :hihi

Du hade uppkörning häromdagen va? Gick det?

hbg_speedster

Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Edholm skrev:

njae.. köra a till b , e juh lite underskattat, har du hört talas om att resan e målet? istället för att ligga på 90-vägen till polarna (carkus 1 mil) så tar jag ofta cykelstigen som aldrig e traffikerad, dene skitkul o köra, fullt ös överallt och småbackar och svängar överallt... så jävla kul, sen med mina däck så spinner det überalles, kul , <---bra svar?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...