Yamaha dt 125r

DoomKeeper

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
2008 Yamaha YZF-R1
Hej , jag är ingen motorcyckels expert dirkekt , men jag undrar vad det kan bero på att min " cross " ja, i stortsett samtliga växlar på högt varv börjar bubbla? , det är precis som han inte vill gå genom riktigt som på en strypt moped.. den varvar liksom inte ut..? tacksam för svar =) .

Tuggummimannen

Miss Blue är färdig!
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
Suzuki RG125F, lättat svänghjul och annan reed
Den får förmodligen för mycket soppa eller för lite luft.
Kolla så du inte har choken i.
Annars kan den vara bestyckad för ostrypt fast är strypt, då måste du sätta i ett mindre munstycke i förgasaren.
Du kan också kolla om det sitter något i luftburken som täpper för så att den stryper lufttillförseln till förgasaren.

Lycka till!
Mvh
/T

knutten04

Socialt missanpassad
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -04
Last edited:

DoomKeeper

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Hoj
2008 Yamaha YZF-R1
Har ju nyligen köpt denna av en kompis (halvt nerplockat) billigt =) .. iaf så måste jag tillägga att den varvar perfekt i friläge?!.. sen när jag kör ute kan jag inte varva över 7tusen varv.. lägger jag i växel och kör fullgas o lyfter backhjulet varvar den också perfekt (10 tusen varv) .. kan det vara så att kolven är sliten ? för något elfel känns det inte som det borde vara.. trots att det känns som det är en spärr vid 7tusen varv.. (som jag har förstått det har den legat ute ett tag) .. kan vara någe med motorn altså

knutten04

Socialt missanpassad
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -04
Har ju nyligen köpt denna av en kompis (halvt nerplockat) billigt =) .. iaf så måste jag tillägga att den varvar perfekt i friläge?!.. sen när jag kör ute kan jag inte varva över 7tusen varv.. lägger jag i växel och kör fullgas o lyfter backhjulet varvar den också perfekt (10 tusen varv) .. kan det vara så att kolven är sliten ? för något elfel känns det inte som det borde vara.. trots att det känns som det är en spärr vid 7tusen varv.. (som jag har förstått det har den legat ute ett tag) .. kan vara någe med motorn altså

aa ok... Jag är heller inget snille på motorcyklar så ja har ingen aning om vad det kan vara i så fall.. Men du kan ju kolla om det finns nån strypning, annars vet ja inte... Lycka till iaf:p

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Jag skulle kolla så den får soppa, komptesta och se om YPVSen fungerar som den ska :)

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
min Dtr varva inte mer än 7500 när jag köpte den . sen ställde jag om ypvs:en och då varva den ur ... men min är en 98 vet inte när de sluta med det

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
tror det var 99 eller 00 de slutade med YPVS strypning
fast sen kan ju folk ha varit o försökt sig på YPVSen så den går sämre också

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand