Yamaha DT 125X -06, strypningar ?

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Nu är det inte så jätte långt kvar till 125a, och jag har fått några tankar på Yamahan, man hinner ändra sig många gånger om hoj-val :kocko, men det är väll så antar jag.. Hoppas ni orkar med alla mina olika tankar om hojar ;)

Farsan och jag hade tänkt bila ner till Tyskland och köpa en där nere.
Då har jag tittat på den här (Finns väldigt många olika -06or, tar denna som exempel) Yamaha Dt -06

Jag tror iofs att det kanske kommer räcka med original effekten, men en fråga..
Finns det några strypningar på dennna, vet inte om det är någon som har en sån här, men det kanske finns nån som har en -05a eller kanske till och med en -04a, eller bara någon som kan DT :)

Adam

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Måste bara säga att den va riktigt snygg. Tyvär heter den Dt och Dt för mig är Dt fix (laga en skit moppe med silvertejp alt ståltråd)

Det är samma motor från 03 och fråmåt så om du söker hittar du nog ganska mycket.

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
prulle skrev:
Måste bara säga att den va riktigt snygg. Tyvär heter den Dt och Dt för mig är Dt fix (laga en skit moppe med silvertejp alt ståltråd)

Det är samma motor från 03 och fråmåt så om du söker hittar du nog ganska mycket.

Sant, dt-moppen blir det mycket fix med, har oxo jag egna erfarenheter av (däremot bara dom gammla modellerna, en annan polare har en DT50 -04a som det aldrig varit problem med).. Men folk med DT125 har jag aldrig hört något sådant om..

För mig, är Yamaha kvalité (inklusive deras DT serie såklart).

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Köp icke 125a i Tyskland för det är dyrt att fixa deras strypningar. Dessutom tjänar ni inget på att åka ner då den kostar 45.000 i Sverige. Sen så skulle jag köpt überjahn's om jag var du. Då får du mer pengar över till BRA kläder. + att du får den stylad avstrypt och klar

För du vet väl att kläder är ett måste och går på några tusen. Mitt ställ kostade runt 4000

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Wargen skrev:
Köp icke 125a i Tyskland för det är dyrt att fixa deras strypningar. Dessutom tjänar ni inget på att åka ner då den kostar 45.000 i Sverige. Sen så skulle jag köpt überjahn's om jag var du. Då får du mer pengar över till BRA kläder. + att du får den stylad avstrypt och klar

För du vet väl att kläder är ett måste och går på några tusen. Mitt ställ kostade runt 4000

Dom där strypningarna är likadana som dom vi har i Sverige, 11 kw.. har redan kläder..

Edit: 3995 EUR= 36 000 kr just nu.

Det är det att jag ska köpa 125an nu i sommar, och jag vet inte om überjahn orkar vänta så lång tid eftersom han antagligen kommer få andra intresserade köpare..

Last edited:

raZorsharp

sharper than your razors
Gick med
24 Nov 2005
Hoj
Söker 125a, pma
RyXze skrev:
Dom där strypningarna är likadana som dom vi har i Sverige, 11 kw..

De där ska du nog dubbelkolla, vad jag har hört så ligger många tyska dt råstrypta på 7kW.. Annars fin hoj och framförallt gött ljud!.. :tummenupp

Farmarn

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2005
Hoj
Gammalt rat
Nuförtiden är det i princip inte värt att importera från tyskland det är nästan samma pris i tyskland som här om man räknar med allt så är det inte värt det.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Köp från polen istället. :tummenupp Om du vill ha billigt iaf. Där går ju 3 år gammla aprilior (rs) iväg för 15000 så. Och lika gammla nsr:er för 12-13000.
Där kan du nog hitta något billigt.

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Farmarn skrev:
Nuförtiden är det i princip inte värt att importera från tyskland det är nästan samma pris i tyskland som här om man räknar med allt så är det inte värt det.

Samma pris?
Det skiljer lite mer än 10.000 från Tyskland och Sverige.
Om man bilar ner så har jag förstått att det blir ganska mycket billigare.

EDIT: Dom här är auktoriserade Yamaha-försäljare, som säljer Dt direktimporterade från själva Yamaha.

Last edited:

Farmarn

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2005
Hoj
Gammalt rat
Det beror förstås lite på vad man ska importera men så mycket billigare så att det är värt besväret tycker inte jag att det är.

bränslet är inte direkt gratis nuförtiden.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Det är INTE samma strypningar på dem tyska som dem svenska.

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Kawasaki Z1000
Wargen skrev:

Håller med :tummenupp

RyXze skrev:
Dom där strypningarna är likadana som dom vi har i Sverige, 11 kw.. har redan kläder..

Edit: 3995 EUR= 36 000 kr just nu.

Det är det att jag ska köpa 125an nu i sommar, och jag vet inte om überjahn orkar vänta så lång tid eftersom han antagligen kommer få andra intresserade köpare..

Varför inte köpa nu och pilla lite med den fram tills du får körkort :)

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
überjahn skrev:
Håller med :tummenupp

Varför inte köpa nu och pilla lite med den fram tills du får körkort :)

Köpte en ganska dyr moppe i September, känns lite surt att gå och fråga päronen nu om större hoj :p

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy