Yamaha FZ-tråden

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Yamaha FZ1-N Yamaha FZR1000 Yamaha XJ400
Allt snack om FCE och Powercommander så börjar man fundera lite...
Är ni medvetna om att Yamahas 5 års garanti försvinner så fort ni börjar mixtra eller skiter ni i den ni som håller på? Bara nyfiken hur folk tänker!

Jag är gärna med på en FZ-N träff, bestäm tid och datum! =)

Din garanti gäller inte heller om du har burken på din cykel som din bild visar. Fast går ju att sätta tillbaka orginal om någonting skulle inträffa.

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Idag när man skulle ut en runda i det underbara vädret upptäckte jag att jag blivit bestulen. Startade hojen och tyckte den lät konstigt, kollar ner och mycket riktigt, mitt Yoshimura TRC var borta... JÄVLA IDIOTER!

Om någon snubblar på ett som verkar för billigt för att vara sant kan ni väl skicka ett PM!

Tack och hej, trevlig midsommar!

Beklagar, inge kul att få skruva på orginal burken. Inte riktigt samma ljud som i yoshimuran

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Nu vet jag inte om det är samma som jag hade, men för min del var det att vrida ett halvt varv i taget och försöka lirka ner nyckeln. Sen efter det var det lugnt, det hände aldrig igen. Antagligen har du kanske vridit på nyckeln lite för tidigt så de där "ringarnas" nyckelspår i låsmekanismen inte står perfekt i linje med varandra. Försök titta ner i låset, kanske med förstoringsglas, och se om det ser ut som att nåt hindrar nyckeln från att glida i spåret. Lirka sen. Hoppas att det inte är värre än så

Nån som vill sälja en DB-killer till Yoshimura TRC ?

Last edited:

LiveWire

LiveWire
Gick med
27 May 2009
Hoj
Nu vet jag inte om det är samma som jag hade, men för min del var det att vrida ett halvt varv i taget och försöka lirka ner nyckeln. Sen efter det var det lugnt, det hände aldrig igen. Antagligen har du kanske vridit på nyckeln lite för tidigt så de där "ringarnas" nyckelspår i låsmekanismen inte står perfekt i linje med varandra. Försök titta ner i låset, kanske med förstoringsglas, och se om det ser ut som att nåt hindrar nyckeln från att glida i spåret. Lirka sen. Hoppas att det inte är värre än så

Nån som vill sälja en DB-killer till Yoshimura TRC ?

tyvärr inte de köpte min nyligt och kapat av den lite;)

creare

Guest
Jag inkluderar nog Sthlm i Mälardalen, vet inte om det är korrekt eller ej ;D

Förslag på VAR & NÄR en ev FZ träff!

Fyll på! :)

Jag kan i stort sett alla helger vilken tid som. Dock vardagar efter 17.00. En sjysst slinga inom stockholmsområdet vore riktigt trevligt + break för snack(s):banana.
Fast tips på "VAR & NÄR" har jag inte mycket att tillägga då jag är färsking. Men Brostugan på Kärsön, innan drottningholm, vet jag är en rätt så populär mötesplats.

DIF

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
streetfighter
Hur många är sugna på lite hojåka nu på Onsdag eller Torsdag? fr 18:00 någonstans? :)

creare

Guest
Hur många är sugna på lite hojåka nu på Onsdag eller Torsdag? fr 18:00 någonstans? :)

jag hänger gärna med, kan både ons och Tors så den dag som förutspås få bäst väder vore bäst ;)
förslag på samlingsplats & körsträcka?:banana

epsi

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2010
Hoj
2009, Yamaha FZ6-N S2
Hallå ja!

Äntligen kan jag också titulera mig som FZ-ägare.
Det blev en FZ-6N S2 sprillans ny!
Tråkigt bara att inte kunna ge fullgas än!

DIF

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
streetfighter
GOCOOP >> du har PM .. sego.. :p

epsi >> vad är S2 ??, varför kan du inte ge fullgas än ? :)

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning