Yamaha FZ-tråden

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Tjusigt! Undrar hur desamma hade sett ut på en N-hoj. Jag kikade också på den sidan, efter ditt tips. Men ekonomin satte stopp, tyvärr. Men snygga var dom! :tummenupp

Jag tror de hade sett lite lustiga ut på en N-hoj faktiskt. Dock ska jag säga att passformen var perfekt! Så fort man hittat kåpstagen i kartongen efter att ha idiotförklarat samtliga fransmän :glömdet

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Har du någon länk till var du köpte de ?

http://www.jmvconcept.fr

Alexa heter människan man får maila med, som faktiskt kan engelska! Om jag inte minns fel så var det ca 2 veckors leveranstid, jag fick ge ca 400€ ink frakt. I priset ingår lackering (du får säga vilken årsmodell samt färg du har på din hoj) samt håltagning för kraschpuckar om man vill det, vilket sker innan lackering så man slipper fula kanter. Kan inte annat än rekommendera dem varmt.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
http://www.jmvconcept.fr

Alexa heter människan man får maila med, som faktiskt kan engelska! Om jag inte minns fel så var det ca 2 veckors leveranstid, jag fick ge ca 400€ ink frakt. I priset ingår lackering (du får säga vilken årsmodell samt färg du har på din hoj) samt håltagning för kraschpuckar om man vill det, vilket sker innan lackering så man slipper fula kanter. Kan inte annat än rekommendera dem varmt.

Tack ska du ha. Jag är förvisso bara nyfiken. Inte särskilt sugen på att pynta ut 4-5k. Det e en halv alpresa

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
närmare 3600 blev det ju, och det är ju de största de har, det finns mindre kåpor med (ah, du kommer se), bellypans och annat smått o gott. Gillar inte riktigt heller att lägga pengar på utseende på hojen, men jag tycker halvkåpan är ganska gräslig, och nakenhoj ser jag inte riktigt som ett alternativ. x)

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Till skillnad från dig tycker jag att min hoj e skitsnygg med halvkåpan. En bellypan gör den visserligen ännu snyggare, men den nakna motorn har jag svårt att tänka mig täcka

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Bellypan är ett måste kan jag tycka, sjukt hur stor skillnad den gör i utseendet....
Tycker att de ser lite fattigt och tomt ut där annars, kanske bara för att ja kommer från sport sidan.

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Ljusare tider..

God Jul och Gott Nytt nu alla.
Det har äntligen vänt och dagarna blir bara ljusare och ljusare nu.

Kör förståndigt och snabbt 2014!

//Mortis

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
God Jul på er, här har det nästan blåst torrt idag, så jag var farligt nära att återuppta traditionen jag och min bror höll förr i tiden. En julaftonstur, oavsett väderlek. Men då körde jag stor offroad, så det var aningen lättare. :) Men nu är det ju nästan hojföre. :)

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Var med satans nära dagen innan julafton men hade barnen hemma å jobbade med. Med orden är de torrt imorgon så kör ja men dessvärre regnade det....:huvet

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Tjena. Har fixat en nr skylthållare till min FZ8N. Precis monterat den, och nu lirar inte blinkarna. Hö blinkar fint medan vä bara lyser, Kopplat skyltbelysningen också men den blinkar. Ser ju skillnaden på kablarna. Nån som har nåt tips, eller kanske en bild ? Mvh Martin.

Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jag har bytt lag! Så om någon e sugen på att ta hand om min gamla kärlek skicka ett pm!

2007
2750 mil
Fint skick
ABS
Yoshi slip-on
16T framdrev
Välservad
Pris 54 000
20130524_171205.jpg

Last edited:

Point

Medlem
Gick med
22 Apr 2012
Hoj
Yamaha
Hehe, ja faktiskt! Kanske inte riktigt timing med utetempen just nu.

Inte jätteintresserad av slipon och drevning, men jag gissar att original finns och följer med.

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Hur känns det då att ha bytt ?

Tja det känns väl bra har inte hunnit köra min nya men har provat dom förr. Är plus och minus som med allt annat. Kommer sakna toppeffekten och smidigheten i motorgången. Kommer inte sakna att sitta med dubbelvikta ben tex. Motarden är högre och det passar mig som är lång.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati