Yamaha FZ-tråden

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
vart försäkrar man en fz6 billigast?

har kört Moderna hittills, 6600, årsbetalning, går det hitta billigare?

Beror väl lite på ålder, år med kort, bostadsort osv. Men Du betalar mer för din 6:a än vad jag gör för min 1:a hos Svedea. Tror jag ligger på runt 5400:- helförsäkrat, utan krav på skyddskläder.

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
vafan, kör alla bolag årsbetalning numera?

verkar ju som att priset jag har idag inte är så dåligt...men är ju som sagt årsbetalning utan återbetalningsmöjlighet vid tex avställning

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
hur många kör med endbart trafikförsäkring`?

vad kan min hoj vara värd...30 000?

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar

verkar ju som att priset jag har idag inte är så dåligt...men är ju som sagt årsbetalning utan återbetalningsmöjlighet vid tex avställning

Svedea har vissa möjligheter till delbetalning. Jag betalar kvartalsvis nu, men man kan välja halvår och helår också, dock inte månad. Sen är den säsongsbetonad, så jag betalar mer på sommarhalvåret. Det är jag inte riktigt trivsam med, varför kan de inte bara dela upp det på året, rakt av?

Ro-Ho

Medlem
Gick med
5 Aug 2010
Hoj
KTM 1290 SDR
Svedea har vissa möjligheter till delbetalning. Jag betalar kvartalsvis nu, men man kan välja halvår och helår också, dock inte månad. Sen är den säsongsbetonad, så jag betalar mer på sommarhalvåret. Det är jag inte riktigt trivsam med, varför kan de inte bara dela upp det på året, rakt av?

För att folk håller på och säljer sina hojar till föräldrar och flickvänner och kan därmed avsluta sin försäkring även om det är en helårsförsäkring...

hur många kör med endbart trafikförsäkring`?

vad kan min hoj vara värd...30 000?

Min hoj va värd ca 25, körde trafik kostade ca 2000:-/år

Fri

Pendlare
Gick med
18 Apr 2014
Hoj
FZ1-SA -12

Tänk positivt, tänk så här: du betalar egentligen bara för april-oktober, vinterhalvårets "garageförsäkring" får du på köpet. Och så slipper du hålla på med ställa av / ställa på. Den lilla inlåsningseffekt som årsförsäkringen ger bidrar till att hålla priset på rimlig nivå, eftersom försäkringsbolaget annars ändå hade kompenserat avställningrisken genom att högre premie.

Gustafsson

Skrapar tungan...
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
no bike
Japp då var man stolt ägare av en 80-tals cykel.

Hittade den här på blocket för 5000:- bara 2 mil ifrån min bror´s hus ute på landet och tänkte att man kunde svänga förbi och kolla på cykeln på vägen till Biltema när vi skulle handla värmebeständig färg till den nya tändkulemotorn.

Väl framme möts man av en ikon till motorcykel och efter några sparkar på framdäcket som behövs bytas, och 4500:- fattigare fick man en rolig hoj för inga pengar alls.
Lördagskvällen och natten spenderades i brorsans garage och sitta och gnugga upp den gamla lacken och samtidigt passa på med autosolen.

bild.jpg

J.F

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
FZ6-N
Jag gick på en Jätte nit idag. Har haft en läckande packbox i min framgaffel på min fz6 04a, så jag gav mig på att byta den. Det flöt på fint tills jag klantade till mig grovt och skadade en övre bussningen så illa att den måste bytas. Outer Fork Bushings heter den på engelska. Letat lite på nätet o bara hittat ett ställe i usa som tar 80 dollar för bussningen skickad till Sverige.
Borde det inte finnas billigare att få tag i? Eller i alla fall finnas i Sverige som säljer så jag kan få tag i en hyfsat snabbt.

A.Isaksson

Idiot
Gick med
4 Jul 2010
Hoj
CRF 250 -12 Yamaha FZ8-N -11
Inhandlat ett 15t framdrev till fz8an idag.
Ni som bytt på era fz1or, har ni behövt korta kedjan nått? Sitter inte på några nitverktyg så slipper helst

bockenbruse

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2013
Hoj
2009, Yamaha fz1-n, fzr 600-91 såld
hej sporthoj jag har ett rpg slipon på min fz1 men det smäller som satan vid gasavdrag på högre varv. Vad är det för fel?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati