SheDevil79
Time Out
såja, äntligen har jag tagit kortet, inte en dag för tidigt ..
Grattis
Jag har uppkörning om 3 veckor
såja, äntligen har jag tagit kortet, inte en dag för tidigt ..
Det finns backspeglar som passar FZa-hojjar på www.bikeshop.se men sen hur dem är att göra med vet jag inte...
En annan fråga. Killen på Yamaha Center som jag köpte min FZ6-n S2 av sa att jag dem första 100 milen innan första servicen inte skulle varva hojjen upp till mer än 6000 varv för att den då skulle bli som bäst inkörd. Någon annan som fått den uppmaningen och gjorde ni så??? Då händer ju lixom ingenting fartmässigt!
såja, äntligen har jag tagit kortet, inte en dag för tidigt ..
"Uven" - var och för hur mkt köpte du dina Devil Slip on?
Skiljer det sig ngt mellan exempelvis Leo Vince Evo II Carbon och Devils Slip on? Någon som vet? Har svårt att bestämma mig för när man lyssnar på Youtube:s klipp så tycker inte jag man hör någon riktig skillnad men priset skiljer ju sig däremot...
Stort tack allihopa ! nu kan vi ha en fz-skåne träff , när JAG kan vara med
SheDevil79 - fråga gärna om uppkörningen, tips etc. Kan bara ge ett snabbt tips, ha gärna 3 lektioner de dagarna precis innan uppkörningen, det tyckte jag gav mycket. Förresten om du hör ett jävla muller i Sölve på söndag så var det jag som körde förbi
3 lektioner dagarna innan jag kör upp, shit, har ju tagit 3 lektioner totalt nu o ska ha en övningstid på uppkörningsbanan plus körning kvällen innan uppkörningen, mer tycker inte min lärare jag ska behöva köra på körskolan Men jag PM:ar dig när det närmar sig uppkörning o jag börjar bli nervös
Kom gärna förbi o mullra så mkt du vill, det åker förbi så många hojar varje dag hemma hos mig så jag blir galen men snart kan vi kanske mullra ihop, fast min mullrar knappt med orginalsystem
jag har ett SÅNT system, och det är riktigt fett. Kan PM-a om jag kommer upp dit på söndag så kan du se hur det ser ut. Du kan ju fördriva dessa 3 veckor med att mecka med hojen lite ... Typ ta bort katalysatorn och montera på effektblås .. Det verkar vara superlätt att fixa, ta bort sadeln och kolla hur ditt avgassystem sitter fast.
Du är så välkommen men jag är på jobbet från 11:30-18:00 på söndag men kom gärna förbi före el efter de tiderna men risken om du kommer före är att du får se en sliten kärring som e bakis för imorgon har jag tjejfest
Stort tack allihopa ! nu kan vi ha en fz-skåne träff , när JAG kan vara med
SheDevil79 - fråga gärna om uppkörningen, tips etc. Kan bara ge ett snabbt tips, ha gärna 3 lektioner de dagarna precis innan uppkörningen, det tyckte jag gav mycket. Förresten om du hör ett jävla muller i Sölve på söndag så var det jag som körde förbi
"Uven" - var och för hur mkt köpte du dina Devil Slip on?
Skiljer det sig ngt mellan exempelvis Leo Vince Evo II Carbon och Devils Slip on? Någon som vet? Har svårt att bestämma mig för när man lyssnar på Youtube:s klipp så tycker inte jag man hör någon riktig skillnad men priset skiljer ju sig däremot...
Låter riktigt najs med en FZ Skåneträff. Jag e på!
Har lyssnat på ett par olika typer av slips på FZ6 och tycker lätt att Devil låter skönast och brutalast kör på det om du frågar mig
Vem har Devil ? det skulle varit coolt att jämföra lite, kanske till och med spela in en liten videosnutt och lägga upp på Sporthoj.com i en sticky tråd.
Jag har Devil. Kanske inte e någon omöjlighet att spela in en liten snutt. Får se om jag hinner det i morgon. Men som en polare till mig sa, han kör en
SV1000 "Jag hör ju för fan bara din hoj, och då ligger jag ju ändå före dig och kör. Men de låter jävligt gött"
Kan inte mer än hålla med honom.
Är det de här sidorna du menar?
annars så finns här en users manual för en FZ1-S -06, borde ju vara samma som på en N modell.
http://www.yamaha-motor.com/assets/service/manuals/2006/LIT-11626-19-79_1275.pdf
Lycka till
Det finns backspeglar som passar FZa-hojjar på www.bikeshop.se men sen hur dem är att göra med vet jag inte...
En annan fråga. Killen på Yamaha Center som jag köpte min FZ6-n S2 av sa att jag dem första 100 milen innan första servicen inte skulle varva hojjen upp till mer än 6000 varv för att den då skulle bli som bäst inkörd. Någon annan som fått den uppmaningen och gjorde ni så??? Då händer ju lixom ingenting fartmässigt!
När jag köpte min hoj i vintras så fick jag tipset att köra mycket stadstrafik i början så att växellådan fick arbeta så mycket som möjligt och att kanske inte gasa hur mycket som helst i början, men dom sa ingenting om något max varv som man inte fick överskrida. Jag handlar efter sunt förnuft och gasar (varvar) så mycket så att det känns bra och låter bra...
Till mig sa dom att jag skulle vrida ur den riktigt ordenligt (köpte min i höstas), och nu har den verkligen fått betjäna färg, var på SMC-kurs på Gälleråsen i helgen och nu har hojen gått ca 80 mil (innan helgen ca 45mil) och den har aldrig mått bättre
Har själv ett GPR slipon och är väldigt nöjd med det. Underbart ljud och enligt mig ett fränt utseende. En nackdel är väl att det inte finns någon insats till dem. Vet inte vad besiktningen säger om det.
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |