Yamaha FZ-tråden

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
den visade full tank ungf 90-100km, sen droppade till hälften, och efter ett par mil till droppade den 2 pinnar till och reserven började blinka. Jag bensinpumpen bytt på "extended warranty"
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Årets första tur gjord, 0 gradigt men vafan... Grabbarna på yamaha sa bara ordet "respekt" å Chefen för yamahacenter tvättade av hojen åt en :9 bra service.

Har slagit ur sista katten,rensat blinkers å speglar fram samt kortat leo vince pipan 11cm.. hoppas det ska lösa ut ett goare ljud.

Även efter denna runda blivit hundra att en FCE ifrån Ivan måste beställas.
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Årets första tur gjord, 0 gradigt men vafan... Grabbarna på yamaha sa bara ordet "respekt" å Chefen för yamahacenter tvättade av hojen åt en :9 bra service.

Har slagit ur sista katten,rensat blinkers å speglar fram samt kortat leo vince pipan 11cm.. hoppas det ska lösa ut ett goare ljud.

Även efter denna runda blivit hundra att en FCE ifrån Ivan måste beställas.

Håller med de andra... RESPECT!!!

Vore kul att höra din motivering till FCE-behovet... Vilken årsmodell har du??
Blev det nån märkvärd skillnad efter att rensat katten?? Ljudmässigt och prestanda?? Det sägs att det ger 3-5hk till, dock räcker de hk jag har till och blir över. Knappast så att hojen begränsar min framfart!!

Ta dig upp till MittSverigebanan och skrapa fotpinnar också! Skitkul!!

Edit: Jag hoppas du satt på 16t framdrev... Annars, GÖR det!!:tummenupp
 
Last edited:

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Årets första tur gjord, 0 gradigt men vafan... Grabbarna på yamaha sa bara ordet "respekt" å Chefen för yamahacenter tvättade av hojen åt en :9 bra service.

Har slagit ur sista katten,rensat blinkers å speglar fram samt kortat leo vince pipan 11cm.. hoppas det ska lösa ut ett goare ljud.

Även efter denna runda blivit hundra att en FCE ifrån Ivan måste beställas.

Du får låta oss veta hur det går på besiktningen!
 

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Ort
vid havet
Hoj
hojlös
Håller med de andra... RESPECT!!!

Anledning för mig till köp av FCE är pga det uppenbara tvekandet den ger ifrån sig om man släpper gasen helt över 4500 och sen gasar igen... blir ca 1/2-1sek tvekande.

Ang effekt efter rensat katten osv vet jag ej då jag inte kört hojen innan det gjordes, kapade av 11cm av leo dämparn för att försöka få ut mer ljud, har bara torrstartat i garaget idag men verkar klart mörkare ton nu :p

Det fattas den en drevning, men 16 är påväg " får se om det räcker"
Och mittsverigebanan.. hm kanske, täcker bilsport&mc bankörning då ?
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
Det fattas den en drevning, men 16 är påväg " får se om det räcker"
Och mittsverigebanan.. hm kanske, täcker bilsport&mc bankörning då ?

Hade chansen att höra en presentation av en representant från Bilsport & MC. Detta i samband med att SMC har ett samarbete med dem från 1 januari. Då kom frågan upp ang bankörning och enl honom så gäller deras försäkring vid all bankörning så länge det inte gäller tävling eller träning inför tävling.

Så gasa på... Själv skall jag till Kemora iår igen på 4-dagars kurs med SMC!!:yoparty

Kanske tar mig upp till Mittsverige i augusti....
 

molnann

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Södertälje
Hoj
Yamaha FZ6 S2 -08
Premiären avklarad! Körde hem nya hojen från Yamahacenter i Västerås i dis och regn idag, en liten tur på 11,3 mil. Kändes oerhört bra och roligt att säsongen har börjat! FZ.6;an kändes alldeles utmärkt!!!
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Klart att den var utmärkt ! Men den behöver en magkåpa från Barracudamoto.it för att se lite mer fläskig ut
 

cage

Carpe diem !!
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Sandviken
Hoj
KTM 1190 Adv R
[YOUTUBE-ID]xNVBbIYlsGQ[/YOUTUBE-ID] bra att kunna

Och när man ändå har kommit så långt så lyfter man upp luftburken och öppnar upp intaget ordentligt.... Ger ett härligt insugsljud när man slår på gasen!!:yoparty
 

Bifogat

  • Air box std.jpg
    Air box std.jpg
    173.5 KB · Visningar: 80
  • Air box.jpg
    Air box.jpg
    207.7 KB · Visningar: 82
Last edited:

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Tänk på att försäkringspremien är dubbelt så hög på S2, så om du vill köra mer och betala mindre försäkring så leta efter 78hk modellen och ta bort stoppen på gasvredet.

Jag vet inte om du får ut alla 98hk utan att justera upp bränslemängden också, men du har iallafall några tusenlappar till att köpa bensin eller MC kläder för.

//K

Jag ska ta bort stoppet på min i veckan (förhoppningsvis) efter fina tips från de andra här inne. Några frågor dock:
Hur har ni tagit bort den? Filat? Böjt? Sågat?
OM man nu behöver justera bränsle upp/ner m.m, hur kommer man åt de inställningarna, och hur man gör?
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Jag ska ta bort stoppet på min i veckan (förhoppningsvis) efter fina tips från de andra här inne. Några frågor dock:
Hur har ni tagit bort den? Filat? Böjt? Sågat?
OM man nu behöver justera bränsle upp/ner m.m, hur kommer man åt de inställningarna, och hur man gör?

du behöver inte justera bränsle, det e bara en gasstopp
 

"Budda"

Budda
Gick med
28 Nov 2008
Ort
-Göteborg-
Hoj
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen
Ah, skönt! Tack. Man vill ju inte att den går för snålt :) Har bara kört fyra mil med hojen men är redan rätt såld. Verkar vara en grymt trevlig maskin! Nu gäller det bara att skramla ihop pengar till ett slip-on oxå :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top