Spidermanhero
Ny medlem
Hej.
Ny här på forumet och säg gärna till om min tråd ligger fel
Kan börja med att jag inte är direkt kunnig i motorer. Har skruvat lite osv.
Valde att köpa en Yamaha FZR 1000 -93
Dels för att lära mig lite mer om motorer samt att ha något att göra under vinterperiod.
Nu till saken.
Har gjort en ventilkoll samt shimsat det som behövdes. Har vart noga med att sätta axlarna exakt så som dom satt när jag plockade loss det.
När jag satt tillbaka axlarna osv så skulle jag kolla så att det ny ventilspelet stämmer så skulle jag vrida kolvarna rätt, men kommer bara typ ett halvt varv innan det tar stopp.
Samt när jag vrider åt ena håller så låter det som om kedjan ligger mot något och ’skrapar’.
Kan tillägga att kedjan har varit spänd hela tiden så att den inte ska ’hoppa’ ur längre ner i motorn eller något.
Någon som har en fundering på vad det kan vara och hur jag åtgärdar det?
(Har gått efter en verkstadsmanual för denna cykel)
Mvh R
Ny här på forumet och säg gärna till om min tråd ligger fel
Kan börja med att jag inte är direkt kunnig i motorer. Har skruvat lite osv.
Valde att köpa en Yamaha FZR 1000 -93
Dels för att lära mig lite mer om motorer samt att ha något att göra under vinterperiod.
Nu till saken.
Har gjort en ventilkoll samt shimsat det som behövdes. Har vart noga med att sätta axlarna exakt så som dom satt när jag plockade loss det.
När jag satt tillbaka axlarna osv så skulle jag kolla så att det ny ventilspelet stämmer så skulle jag vrida kolvarna rätt, men kommer bara typ ett halvt varv innan det tar stopp.
Samt när jag vrider åt ena håller så låter det som om kedjan ligger mot något och ’skrapar’.
Kan tillägga att kedjan har varit spänd hela tiden så att den inte ska ’hoppa’ ur längre ner i motorn eller något.
Någon som har en fundering på vad det kan vara och hur jag åtgärdar det?
(Har gått efter en verkstadsmanual för denna cykel)
Mvh R