Tomas Lofterud
Avdankad murvel
- Gick med
- 23 Jun 2005
- Hoj
- Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Jag har förstått att vissa årsmodeller åtminstone av Fazer Gen2 (FZ1) lär ska ha problem med att magneterna som är limmade på insidan av svänghjulet lossnar. Det lär ska finnas en lösning på det iaf (nytt svänghjul?). Eftersom jag har en Gen1 (FZS) så har jag inte fördjupat mig mer än så.Tjena allihopa!
Jag har en Yamaha FZ1 från 2006 som har gått
4 178 mil!
Det är dags för 4000 mil servicen och funderar på om jag skall gör det själv eller inte. Det är den stora servicen med ventiljustering medmera.
Vad tycker ni, är det någonting som man borde göra? Och är det någonting som man borde värdesätta att lämna in på verkstad för andrahandsvärdet medmera..?
Kan du ställa in ventilerna själv så kör hårt, men annars lämna in. Och ja har du inte bytat ut rotorn med de notoriskt släppande magneterna så gör det. Det gjorde jag själv och det var inte särskilt svårtTjena allihopa!
Jag har en Yamaha FZ1 från 2006 som har gått
4 178 mil!
Det är dags för 4000 mil servicen och funderar på om jag skall gör det själv eller inte. Det är den stora servicen med ventiljustering medmera.
Vad tycker ni, är det någonting som man borde göra? Och är det någonting som man borde värdesätta att lämna in på verkstad för andrahandsvärdet medmera..?
Ja och nej, beror på ifall FZS1000 kvalar in eller ej Den är väl trots allt urfadern.Finns det kvar några fz1 åkare här?
Precis varit och köpt mig en fz1-n.
I vinter ska det införskaffas och planeras lite mods.
Lars-luftboxmod
Decat
Mappning av PC.
Ecu-flash + quickshift (tips?)
Bellypan (Tips?)
Pulverlacka silverdetaljer som ex fotpinnar bak.
Kontrollera framdrev.
Vid nästa byte kasta på 55´s profil bakdäck.
Några fler tips?
View attachment 500714
Mvh N
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|