Hej!
Äntligen är våren här, första rundan är gjord. Tyvärr inte helt bekymmersfritt, ca 3km in i turen tändes motorfelslampan på min Fz8-2011..
Jag får felkoden 47, Sub-Throttle malfunction efter lite googling. Denna dyker upp direkt när jag slår på tändingen, så min gissning är att det är någon givare som gett upp.
Saken är den att jag vet inte vart sub-throttle sitter. Jag skulle vilja säga gasspjället, men det känns fel.
Motorn går rent och så, förutom att den är effektbegränsad iom motorfelet och varvar bara ca 5krpm.
Mc:n är mappad med en powercommander, så tanken är väl att börja med att plocka ur denna till att börja med. Men jag har ju haft den i 3 säsonger så det bör inte vara den.
Några idéer vart jag kan börja min felsökning?
Går det att nolla felkoder på något sätt eller försvinner dessa när problemet är åtgärdat?
Tacksam för lite hjälp här så man inte missar fler fina vårdagar!
Äntligen är våren här, första rundan är gjord. Tyvärr inte helt bekymmersfritt, ca 3km in i turen tändes motorfelslampan på min Fz8-2011..
Jag får felkoden 47, Sub-Throttle malfunction efter lite googling. Denna dyker upp direkt när jag slår på tändingen, så min gissning är att det är någon givare som gett upp.
Saken är den att jag vet inte vart sub-throttle sitter. Jag skulle vilja säga gasspjället, men det känns fel.
Motorn går rent och så, förutom att den är effektbegränsad iom motorfelet och varvar bara ca 5krpm.
Mc:n är mappad med en powercommander, så tanken är väl att börja med att plocka ur denna till att börja med. Men jag har ju haft den i 3 säsonger så det bör inte vara den.
Några idéer vart jag kan börja min felsökning?
Går det att nolla felkoder på något sätt eller försvinner dessa när problemet är åtgärdat?
Tacksam för lite hjälp här så man inte missar fler fina vårdagar!