Robertastol
Ny medlem
- Gick med
- 19 May 2022
- Hoj
- Yamaha FZR 1000 - 87
Årsmodell 1987Osäker på årsmodellen på den men...
Billigaste på Blocket går för 15 000 och dyraste för 20 000 om man räknar bort den ombyggda och den hojen med på tok för högt vårpris.
Så någonstans mellan 15' till 20'.
Skulle jag sälja den så hade jag satt ut den för 18'. Skrivit en bra förklarande text och tagit en massa BRA bilder. Sen varit redo för att gå ned någon tusenlapp för att landa eventuell affär.
Vårpriserna är över och vill man få iväg den får man vara realist och fånga in köparna med lite prut.
Klistermärkena hade jag låtit vara kvar för näste ägare att pilla bort.
OK jag ska ta bort massa klistermärken och trimma in den. Obs den var min farbrors favoritcykel mycket välsköttJag skulle nog kunna betala 15000 kr för cykeln om den är som på bilden utan överraskningar på andra sidan. Sen är motorn i FZR1000 87-88 inte den bästa så en rejäl dragning genom växlingarna behövs, i alla fall de tre första.
Var finns cykeln.
Det är väll genisis motorn i den o vad jag vet är det inga som helst bekymmer med några växellådor i den motorn.Jag skulle nog kunna betala 15000 kr för cykeln om den är som på bilden utan överraskningar på andra sidan. Sen är motorn i FZR1000 87-88 inte den bästa så en rejäl dragning genom växlingarna behövs, i alla fall de tre första.
Var finns cykeln.
Är den helt orginal, hel bakskärm, orginal ljuddämpare osv osv. så ökar värdet ganska mycket. Dock inte till det dubbla. Den är trots allt en milstople i MC världen.
Men som sagt. Ta bort alla klistermärken!
Om du tar ett kort framifrån ett bakifrån o ett från varje sida så är det enkelt men den ser original ut än så länge.Det är genesis motor kan du se om det är originaldelar?
Om du tar ett kort framifrån ett bakifrån o ett från varje sida så är det enkelt men den ser original ut än så länge.
Du och jag vet olika saker uppenbarligen.Det är väll genisis motorn i den o vad jag vet är det inga som helst bekymmer med några växellådor i den motorn.
Därimot drar samtliga olja det är ingen hemlighet.
Så är det säkert, men efter allt jag skannat nätet om genisis motorn o trim till denna har jag ej funnit något att det skulle vara några standard fel på denna motor mer än att dessa drar olja pga bristfälliga kolvringar.Du och jag vet olika saker uppenbarligen.
Men Moddlaren har ju läst på internet att det inte alls är så, du måste ha fel. Du har nog blandat ihop den ständigt låga växellådsnivån när du renoverade oljeförbrukningen.Jag har själv kört drygt 10 000 mil på min nu (en 87-88) och den drar fortfarande ingen olja att prata om men däremot fick lådan renoveras efter några få år. Det var 2:an som behagade hoppa ur vid belastning. Kompisarna som körde Exup (den som kom 1989 och fanns tom ThunderAce) hade problem med hög oljeförbrukning minns jag.
Om klistermärkena har suttit på i 35 år så kan det tänkas att lacken under har en mindre solblekt nyans så dom hade jag inte tagit bort utan vidare.
Har du möjlighet så ge den fullt på tvåan och se så den inte hoppar ur.
Om du ska behålla den så rekommenderar jag att byta ut det tunga monster-batteriet till ett litium-batteri för att spara vikt, slippa ladda och få bättre kräm till startmotorn.
Här är min för inte så värst många år sedan
Precis, det är ju första årsmodellen av FZR 1000, bara det ger samlarvärde. Pimpar man upp en sån till fint originalskick så borde den vara värd en hel del idag, och ännu mer i framtiden...Måste väl va lite samlarvärde på en sådan, liksom alla äldre japanska börjar få.
Och nu i krisens sverige så är allt dyrt. (Självförvållat och arrangerat av 7-klövern)
Ta bort alla klistermärken och gör den så original som möjligt.
Jag ser att den är lagd, kontrollera att den spårar och inte har sprickor i ramen.
Håller med och den var väldigt het när den kom 1987.Konstigt nog är det inget större samlarvärde på dessa modeller vilket förvånar mig och även därför jag kan tänka mig att köpa en sen den tråden handlar om osett.
Cykeln är enligt mig den första moderna sporthojen och var klart snabbast under ett par år. Nästa generation som kom 1989 och efterföljande Dunderarsle har ingen större utstrålning och fyller inget habegär hos mig. FZR1000 1987 borde vara i nivå med första generationens GSXR750 och 1100 men det är den inte, vad det beror vet jag inte. Kanske att den ser lite mjäkig utan, saknar råheten.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |