okay, måst väl testa med det under vintern då pröva under hela dagen ida me o inge liv i den fick man e väl bara o inse att de inga blir en sista höst vända me den då
Någon som har en generator till en FZR1000 89-95 liggandes ?
Jag har en från en 87-88, Jag kan tänka mig att den passar!
din för 500kr.
kolla gnistan
ta kompprov & kanske leak down
kan vara nergångna insugsventiler...
när kontrollerades ventilspel sisst ?
hur långt ha den gått ?
Okay, går det att mäta upp tändspolanra på någe vis? Ventilspel visste han inte när va kollat senast men i början av sommarn gjordes service som inkludera: nya stift, ny olja+filter..Den har gått lite över 67 000km, ska ta den till garage för vinter förvaring så nu ska ja börja fel söka Kan till lägga att jag har köpt nytt batteri också utan någe förändring..
yepp, värdena står i haynes boken !
annan fråga, är det normalt att oljenivån i oljegluggen försvinner när motorn är igång ?
går tillbaka till full nivå när man stänger av igen.
inget jag noterat förr, men la märke till det idag när jag startade upp "nya" motorn som står å knackar.....
jo så ska det vara. oljan pumpas runt i motorn samt slungas runt av koppling och drev mm, så när motorn stannar så rinner oljan ner igen.
yepp, värdena står i haynes boken !
annan fråga, är det normalt att oljenivån i oljegluggen försvinner när motorn är igång ?
går tillbaka till full nivå när man stänger av igen.
inget jag noterat förr, men la märke till det idag när jag startade upp "nya" motorn som står å knackar.....
Min "oljeglugg" funkar precis efter oljebyte sedan blir den svart och går inte att se igenom. Några tips för att komma runt problemet?
vanligt med skrammlande startmotordrev ?
tror oss ha lokaliserat lätet till det, så det blir nog en provtur såfort drivpaket är ordnat !
provkörde lite igår, skrammel återstår.
försvinner nästan när man har driv på, men när jag släpper och motorbromsar t.ex. så låter det som en drev kuggar över typ....
tror fortfarande att det är startmotordrevet, så det bör inte vara några problem.
Någon som råkat ut får något skrammel/skrap från startmotorområdet ?
Kanske är startmotorn som är på bommen på nå vis ?
har du kollat kamkedjespännaren, eller kamkedjeskenan (guide rail)?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|