Yamaha FZR600-91

EricMetal

aka Snickarn
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
VTR Fajerstårm
Kåpor till övers kanske

lilltrollet skrev:
Håller på att plocka ihop en Fzr 600 som ja köpte billigt av polaren som hade krockat den.

Eftersom jag köpte den helt isärplockad så tar det lite tid att lista ut hur allt ska sitta o så, men i regel så kan ju bara saker o ting sitta på ett sätt så det löser sig.

Plan 1 är att få den funkis och på rull till vintern. Det som saknas nu är ett gaffelben och ev. ny kylare om jag inte kan laga den jag har.

Tanken sen är att ha den lite som "lek o bus"-hoj, inga lysen, kåpor o sånt strunt. Ramen är inte skrotad så givetvis så kommer den att vara reggad o bes dock.

Igår fick jag dit motorn efter att jag lackade ramen o svingen mattsvart. Idag höll ja på att pilla lite med förgasarna och tanken o så, och insåg att polaren inte hade skickat med soppapumpen... :huvet ... men det löser sig.

Hela hojen ska bli mattsvart till slut, dock röda eller guldiga fälgar. Bakdelen ska nog bli från R6 eller likn. Crossstyre och så ska det bli. Såna saker får komma efterhand då jag pluggar och har inte allt för mycket pengar över från CSN för tillfället.

Så det var nog allt för idag ivf... :tuttar

Han har inte nån sidokåpa som e hel att sälja kanske.. har en likadan men tänkte få ihop min nu till sommaren :tuttar

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
lilltrollet skrev:
Nej, har faktiskt inte en enda hel org.kåpa att sälja så tyvärr...

Hur går det med bygget? Har en brorsa med en krashad fzr 600 försöker övertyga honom att bygga fighter...

Med lite fina bilder härifrån kanske han blir motiverad och sätter igång!

Nice bygge föresten, Fzr har ju potential. Nerdrevad en kugg fram blir ju öset i motorn dessutom riktigt kul.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Kommer nog bli riktigt bra de där:)

Tråkigt att ha monterat i motorn så är det världens knas med den då :gnissla

lilltrollet

You say tomato, I say fuck you!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Husa 570 -09, Bus-Fajtär 600 91/92, Suzuki Rm250 -91
Kanske ska lämna lägesrapport...

Gaffeln jag beställde från USA va fel gaffel... :huvet Han sa att den passade fzr600 tidigt 90tal. Alltså borde den passa, men gaffelbenen va 36mm istället för 38mm som det är org. Och så passade inte bromsoken heller så jag vet inte va den kommer ifrån.

Så sur blev jag och har låtit det stått sen dess, bytte stift på min andra hoj o va ute o sladdade i snön med den istället i väntan på våren...

Har även en kolfiberdämpare som ska kortas och monteras när motivationen återkommer.

/ Nicklas

lilltrollet

You say tomato, I say fuck you!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
Husa 570 -09, Bus-Fajtär 600 91/92, Suzuki Rm250 -91
Hmm inte hänt nåt alls egentligen. Sålde gaffeln som ja köpte fel. Väntar på att en ny ska dyka upp. Har ev en på g, väntar bara på att han som yrade om att ja kunde köpa den ska åka till norrland o hämta den.

Annars så har ja bara pillat på polarens TLR som han krasha och jag har hjälpt till att fixa.

Men den som väntar på nåt gott liksom...

Scrub

Guest
Om du inte får tag på nån FZR gaffel så passar även VFR750 gaffeln... inte helt hundra, men pm a mig så ska jag förklara.

//Peter

Last edited:

Lifeabuser

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Suzuki Bandit 600 -95 (SÅLD) letar garage för caféracer-projekt
Hur går bygget? Är rätt intresserad då jag själv har en fzr 600. Undrar dessutom var du fick tag i bakdelen och för hur mkt...för min är lite kapad och ska lacka om den i vinter, tänkte fixa iordning den ordentligt och då ev. byta bakparti till ett snyggt...

Ingen som vet var man kan köpa org. kåpor till fzr:en (framkåpa)??

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha