Teppas
Gudomlig sporthojare
Någon som har köpt paxhandtag till MT 10 och har tips på modell och inköpsställe?
Här kan du läsa:Hur stor skillnad är det mellan SP och vanliga, är det som på mt09?
Varför köper man två så lika produkter? Att byta ut en mot den andra kan jag förstå.Har en av varje och tycker att SP modellen är betydligt bättre.
Tycker jag inte... Man kan inte prata om Mc/hojåkande och vara rationell!Hmmm, inte inköpta samtidigt (2016 resp 2018) kanske onödigt med flera hojar... finns plats i garaget... kanske bäst att sälja en då ... eller...
Det var en ärlig fundering kring valet av två i princip likadana cyklar. Hade det varit amerikanska eller indiska produkter så hade det varit enklare att förstå för då kan man använda en när den andra är på verkstad.Hmmm, inte inköpta samtidigt (2016 resp 2018) kanske onödigt med flera hojar... finns plats i garaget... kanske bäst att sälja en då ... eller...
Kul med ännu en Emty-10 i trakterna.
Kolla med Mascotmotor i Nässjö med dom brukar ligga lite under dom större handlarnas priser. Kan ju va värt att åka en bit om man sparar en slant.Slänger in lite info till den intresserade här för prisjämförelse för 2000mil service. Tog in offert från tre auktoriserade Yamaha verkstäder i Västra Götaland och det såg ut som följande:
10995:- (exklusive, bromsvätska och kylarvätska)
9509:- (exklusive, bromsvätska och kylarvätska)
7803:- (detta inklusive byte av bromsvätska och kylarvätska)
Materialkostnad för verkstäderna är 1500:- resten är timpeng.
Jag har förstått det som att smörj av styrlager är en tid tjuv då denna specas i offerterna.
Finns även lite diskussion kring serva själv eller ej i https://www.sporthoj.com/forum/threads/stämpel-från-serviceverkstad-vad-är-det-värt.292144/
Vad ska du ha för den?Är det någon som är intresserad av att köpa en komfortsadel så har jag en till övers.
Vad tycker du om den så långt? Jämför gärna med R1 2015-2019 och gamla MT10 om du villNu är det inte långt kvar tills jag ska hämta den !
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|