Nejdå, kolla vad en RSV4 vill ha...Anmärkningsvärt är det om R1/MT10 dricker mer än motsvarande hojar från andra fabrikat. Vet inte med säkerhet att det faktiskt är så men men...
Tjena. Kawasaki Z900 ägare här men har funderat på MT10 längre fram.
En sak som ingen verkar reflektera över är hur katastrofalt dålig förbrukningen
är på denna maskin. 0.8 liter milen är ju väldigt högt och klart sämst i klassen.
Jämfört med min Kawa som ligger runt 0.55 även vid aktiv körning så blir bensinkontot
belastat med cirka 4000kr mer per sesong. Kawasakis prestanda modeller
med + 150 hp ligger ju inte i närheten av denna förbrukning.
Varför är denna MT10 så dåligt optimerad???
Har inte sagt att det motsvarar en taxiverksamhet. Men rullar man så många mil på en säsong då har man varit aktiv.Om du kör ca 1200 mil om året blir det ca 4000 kr dyrare....om man räknar med 14 kr/l.... Att det skulle motsvara taxiverksamhet kanske inte är något jag skulle påstå...
...Undrar hur många bilägare som skulle acceptera att däcken var utslitna efter 4 - 600 mil...
Hur mycket kör du per säsong om bränslekostnaderna ökar med med motsvarande 290 l? Kör taxi med MCn?
Det går iof att köra på 0.58 men då är det försiktiga rörelser på gashantaget och farthållare som gäller, men vid lite mer inspirerad körning 0.7 och upp mot 1.0 liter milen.
Den största kostnaden är nog däck och service. Har testat med Metzeler Sportec M5 Interact (ca 400 mil) och Metzeler Roadtec Z8 Interact M (ca 600 mil).
Undrar hur många bilägare som skulle acceptera att däcken var utslitna efter 4 - 600 mil.
Mina erfarenheter efter knappt 2000 mil med MT10:an. Akra dämpare och kat-ersättning.
Varit på MC-mässan och kollat in MT-10 och MT-09. Har ju en MT-07 ihop med grabben, men vi vill nu byta upp oss till en MT-09.... näää MT-10 förstås. Så jäkla sugen på en SP. Men det blir ju dyrt, även om vi är två som delar på det.
Dyr försäkring ( han är under 25 ) och så drar den ju en hel del ( pga CP-konceptet tror jag ). Men va faan, man lever ju bara en gång. Tror R1:an får förbli avställd och bara gå på bana. 10:an för gatkörning. Jobbpendling till vardags och sen kommer min grabb troligtvis att köra den på helgerna. Annars får det väl bli en std 10:a. De börjar ju komma ner rejält i pris.
Någon som vet om några kända fel med MT-10 som man bör kolla upp vid köp? Några långmilare finns ju till salu också, men borde väl inte vara något problem om de är servade riktigt?
Hallå! En vän till mig har köpt en mt10. Han är inte medlem här heller men har en fråga.
Ni som kör decat (utan katalysator) med original ljuddämpare. Har ni mappat eller gjort något annat?
Hojen i fråga är en 2018
Mvh
Har hört att för R1an blir det väldigt högt med org dämpare utan kat, stor risk för samma här, kolla upp först om du förväntar dig det bara ska bli "lite mer ljud".
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |