Nej det är inga stenskott. Hörde att tidigare r1m hade såna problemÄr det inte stenskott?
Har inte haft några sprickor på lyktorna varken på den förra hojen eller nuvarande.
https://www.google.se/amp/s/www.r1-...discussion/515058-headlight-cracks.html?amp=1Nej det är inga stenskott. Hörde att tidigare r1m hade såna problem
Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
Det var nog r6 med projektorlampor stod det i ovanstående länkMin R1M -15 har gått 1800 mil, men inga problem med lamporna.
Jo, vissa serier av projektorlampor hade problem.Det var nog r6 med projektorlampor stod det i ovanstående länk
Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
Är det någon som kört Tourer edition av MT-10?
Jag kör både bandagar, 30-mila nöjeskörningar på kurviga vägar och semestrar, så en maskin som är bra på allt det och som dessutom klarar av att skjutsa på (och då menar jag att den duger att sitta bak på så klart) är vad jag tittar efter.
Tester i tidningar är en sak men jag tycker ofta de är så jäkla positiva till allt, jag tror nästan de är oroliga för att inte få låna hojar om de inte är inställsamma.
Mt-10 är en sporthoj med rakt styre. Gillar du inte framhjulslyft ska du leta efter något annat. Tourer är precis samma hoj fast med en skärm och två väskor. Jag tyckte också att den var lite för lovprisad, men nu inser jag att i verkligheten är den mycket bättre än vad du kan läsa dig till. Det enda tråkiga är att du inte kommer så långt på en tank. Typ 17 mil
Ja 17 mil är inte så långt mellan tankningarna förstås.
Men hur är den att åka en stund på? Har läst mig till att sadeln på vanliga MT och framförallt på Sp är rätt hård, men att den på tourer är mycket bättre.
Sadeln på min nuvarande hoj är ok även vid lite längre turer, i alla fall om man kör.
Att den vill halvera däckskostnaden kan väl aldrig vara något negativt!
4-5h är inga större problem. Sadeln är hård i början men kanterna som man upplever som vassa i början mjuknar efter några månader, så det är inget problem längre. Komfortsadeln på tourern är mycket högre, så den blir jobbig att köra aktivt med. Jag skulle nog satsa på att köpa en begagnad sadel och få den omstoppad med nåt bättre.
Halvera däckskosnaden kan du glömma. Ett bridgestone T30 håller runt 600 mil, men då kör jag mycket till jobbet, så det slits i mitten. Har hört att man kan få ut 8-900 mil på ett Pirelli Angel GT, men vanliga sport-touring däck har en tendens att släppa lite under hårt pådrag vid nedlägg, typ bankörning eller liknande . TC räddade hittills alla mina släpp, så jag fortsätter med BT T30 bak, och S21 fram (supersport)
Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Dreva ner bak. Då får du längre hjulbas och mindre vridSnart ny säsong.
Vad era planer med hojen?
Finns det något knep på att få framhjulet att stanna kvar på marken. Mitt sticker bara till väders. Börjar bli en ful (grym) ovana
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Snart ny säsong.
Vad era planer med hojen?
Finns det något knep på att få framhjulet att stanna kvar på marken. Mitt sticker bara till väders. Börjar bli en ful (grym) ovana
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
vem blir först att bygga om på sporthoj då?
https://youtu.be/zSRUnQQHNR0
https://youtu.be/8TlKEXw57Zg
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |