SthlmsKille82
Ny medlem
2004-modellen är så snygg att man börjar gråta nästan. 2006an (dom bilder jag sett) är riktigt skitful. Är det nån som har nån bild på sink 2006 års modell? Eller andra stora fina bilder på såna?
xyx skrev:2128502MT03 är en ny modell för 2006, någon 2004-modell har aldrig funnits.
Tooby skrev:2128521Hej!
2004 är en prototyp. Det finns alltid regler för lysen och blinkers...
Allt går att modda det är bara en fråga om tid, pengar och/eller handlag. Vad gäller bilder går det att söka på sporthoj.com eller att använda google.com...SthlmsKille82 skrev:2128559okej... det jag vill åt är den där baken från 2004 års prototyp... det går inte å modda 2006an så den ser ut så?
EDIT: http://www.bikez.com/bike/pictures.php?id=20393
så vill jag att den ska se ut (med viss modifikation av lyktor som sagts innan då...) verkar dock inte som 2006an ser ut så där. tycker den ser skit-trist ut. nån som har några stora bra bilder på 2006an?
Tooby skrev:2128635Allt går att modda det är bara en fråga om tid, pengar och/eller handlag. Vad gäller bilder går det att söka på sporthoj.com eller att använda google.com...
Min hoj...jag är väldigt nöjd med utseendet och tycker att de har kommit ganska nära prototypen(om du nu undrar):
http://sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=137437
http://images.google.se/images?q=mt...&percentage_served=*:100&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Vet inte riktigt...men (lite ca: priser):SthlmsKille82 skrev:2128899vad tror du att det hade kostat å modda baken på den för att få den lik prototyphojjen, om man låter nån som kan det göra jobbet?
Det beror på...45 hästar och 170 kg gör ju ingen räser men är man ute efter en hoj som är skojjig på kurviga 70-90 vägar då är den super. Ska man åka på bakhjulet så ska man leta efter något annat och ska man vara snabbare än polarn på en sporthoj då är det helt fel hoj. Jag köpte den för att jag gillar stuket, stånkor, busa på småvägar och försäkringskostnaden.SthlmsKille82 skrev:2128961förresten tooby, kollade specs på hojjen... 1 cylindrig motor på 45hk med toppfart på 150? är den extremt trött?
SthlmsKille82 skrev:2128961förresten tooby, kollade specs på hojjen... 1 cylindrig motor på 45hk med toppfart på 150? är den extremt trött?
Tooby skrev:2128957Vet inte riktigt...men (lite ca: priser):
1. Baklampa: runt 500 kr
2. Hållare för lampa/skylt och blinkers: allt från 0 kr och uppåt så säg 500 kr (o kr bockad plåt; översta priset: någon CNC fräs aluminum bit)
3. Nya blinkers för ca: 500 kr
Så med en budget på ca: 1000-1500 kr så fixar du det. Det går säkert att komma undan riktigt billigt med lampa från något postorderföretag samt någon liten hemmabockad plåtbit, allt handlar om tycke och smak samt plånbok.
Lycka till.
Argyle skrev:2128917Mt01 ser bättre ut
SthlmsKille82 skrev:2129393Jag vill att den ska se ut så här:
http://s49.photobucket.com/albums/f289/SthlmsKille82/mt03.jpg
har ringat in det jag vill ha bort. som du märker kan jag INGENTING alls om MC. jag vill modda så att reggskylt, blinkers etc inte står ut bakom (sett från bildens synvinkel) till vänster om sadel/avgasrör. går det på nåt vänster å modda det så att det sitta i nivå med avgasrör/bakre sadel, och inte går neråt som på övre bilden... hoppas ni förstår hur jag menar
dsundelin skrev:2129804Är det inte bara skruva bort och kolla lite hur det ser ut?
Du ser ju ganska fort vart du kan montera blinkersna etc, de är ju bara testa. Så länge du inte gör nya hål, skär bort saker mm så går det ju återställa. De är nog svårt för folk att säga vad du ska göra eftersom bara du vet om det blir exakt som du vill så testa själv och fråga sedan om det är något som du funderar på under tiden. Så skruva bort skiten, kolla, fundera, lös problemet. Lycka till!
SthlmsKille82 skrev:21305381. ingen aning om vart man FÅR sätta sakerna
2. har inte ens hojjen. å vill bara skaffa hojjen om detta problem går att lösa.
dsundelin skrev:21306342. Åk till en handlare och kolla lite hur det ser ut. Då får du ju en uppfattning ganska fort om det är möjligt. Sen vet jag inte men sitter de endast i om du kan tabort reghållaren och flytta blinkersna för att du vill ha den?
Kolla in ducatin Kanske bättre att köpa den på en gång än att köpa MT-03 om det nu är en slö gubbhojj. Du får nog fixa baken på den med...SthlmsKille82 skrev:2130701Japp för tar man bort det, så ser det ut som att man kapat av baken på den, precis som på en ducati monster typ, å det är så sjukt sexigt med grejerna på ser det bara ut som en tråkig gubbhojj.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |