Yamaha PV 50 någon som har en? / kan nått om dem?

silverpilen740

Kör inte sporthoj för skoj skull /200+
Gick med
4 May 2004
** ÄR detta fel forum för ämnet kanske var skall det i så fall ligga?**

Hej.. håller på för fullt att felsöka en Yamaha PV 50 åt min Dotter =)

Det är en -90:a och sadeln är röd med vit tank, låghjuling, denna har ni säkert sätt förr? =)

Här är felsymtomen. Iböjran lite svårstartad.. sen kommer den igågn. Men 3gånger av5 går den inte att köra iväg med utan dör. När det väl går att köra iväg kan man köra ca 3 varv runt huset =) (2-3minuter).. sen så dör den bara typ.. ibland går det att kicka igång den nästan dirket och köra iväg man får ha rätt mycket gas då den nästan vill dö. Iblad vill den inte alls gå igång och man får typ låta den stå och vila i 3 minuter.
Det skumma är att iblad kommer man bara kanske1-2 varv runt huset.

Jag har gjort rent förgasaren, bytt tändstift och luftfilter. Det jag tror mig har kommit fram till är den sk. Data boxen (eller täningsmodulen?)
slår man lite på den så verkar cykeln gå bättre (typ glapp i kable) har lödat alla kontakter på kretskortet utan resultat (täntke om de var kall lödning)

Ger upp och fundrar på att skaffa mig en ny sådan box.. min första fråga är bara om det kan finnas någons om har en sådan här cykel? De var ju vanliga på sin tid. Vore roligt att testa med en annan box innan jag åker och köper en ifall det nu är nått annat fel =( sitter ju även nån mer lite svart box som är samam kopplad med tändspolen...

tack på förhand MVh Daniel 0702-331888 :banana

Smuts i tanken, stoppar soppatillförseln efter ett tag, därav bara några varv runt huset?? :va

Jag har legat och grunnat lite på det hela under natten.. och det är ju nästan så man skulle kunna misstänka att det är stopp i soppan på nått sätt, eftersom den nästan alltid fungerar om man låter den stå lite grann (dvs. då har det runnit till mer soppa). Men när jag började meka så tömde jag ju tanken på bensin och då tyckte jag att det flöda på rätt okej! Så att det skulle vara skit i denna känns det inte som.

Crossen pissar lite bensin om den får stå en lite längre stund, tror det läcker lite i pakningen under förgasare, det är inte flottören som har hängt sig i alla fall =) misstänker att detta fel inte har nått med crossens gång att göra.

Ang. Inställningen på förgasraren, så finns det ju inte mycket att göra där.. har testat skruva lite på luft skruven och tomgångs skruven, men här händer det inte mycket, båda står nånstans i mittenläge. :hihi

Ang. Tändspolen. Det kan kanske vara så? en av kablarna är det ett litet snitt på och det har även börjat ärja lite, men jag ryckte och vicka lite på denna kabel när motorn var igång och corssen blev varken sämre eller bättre, så jag tror nog att den får ordenlig ström här ändå.

CDI-BOXEN Detta måste enligt mig vara felet då den den verkligen gick igång ordentligt då man vickade på denna. men som sagt, om det kan finnas någon som har en liknande cross, så man kunde fått testa med en annan box innan man sticker och köper en, ifall det nu ändå inte är denna. :huvet

Mina grabbar har en PW50.
Och 2ggr har vi råkat ut för exakt samma symptom som du beskriver. Och bägge gångerna så var det soppatillförseln som var boven.
I dessa fall so var det huvudmunstycket i förgasaren som hade korkat igen av skit. Första gången jag rev fuggen så var den väldigt skitig inuti och munstycket hade en kanal som det nätt och jämt gick att se en ljusstråle igenom. När jag gjort rent munstycket så kunde man sticka in en synål i det.
Andra gången som detta inträffade så var förgasaren i övrigt ren. Dock så var munstycket åter igensatt. Lycka till. :tummenupp

det här är inte samma sak kanske men , jag har en pocketbike 110 cc
och det är ett litet hål i tanken som gör att det kommer in luft i tanken
och när det blir täppt så dör hojjen utav att det inte kommer in luft och då rinner inte bensinen ner , kanske samma sket på dom gamla pw50

hmm ... skumt kanske får ta och titta till så att soppan verkligen rinner som den skall =) skall även ta mig en titta på avgasröret =)... Men jag gjorde rent förgasaren ordenligt med Tryckluft och allt så dte felet känns som om jag nästan kan utesluta! men men =)
:banana

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick