Ok, here goes...
När jag startade denna tråd, så formligen rasade det in inlägg om folk som var intresserade av en Yamahaklubb. Listan över intressenter blev så lång, så snabbt, att Swedie startade ett speciellt Yamaha-forum, där vi kunde föra diskussioner relaterade specifikt till klubbens framtida verksamhet, men också om Yamaha som motorcykeltillverkare.
När forumet öppnades var alla jätteglada för att vi, liksom lokala MC-klubbar, hade fått vårat eget forum. Men vad hände sen? Ingenting...
Jag, som frivilligt axlade rollen som "eldsjäl", startade ett par trådar om vad ni, som framtida medlemmar, ville att klubben skulle göra och innebära. Få idéer framkom, och när jag gick ut med att jag inte skulle kunna lägga ned så mycket tid som tidigare beräknat och frågade om någon annan kunde tänka sig att överta ansvaret, dog alla diskussioner ut.
Uppenbarligen var det bara intressant så länge man kunde sitta stilla hemma i stugvärmen och låta andra göra skitjobbet. Att engagera sig, att ens svara på en enkel fråga om vad klubbens medlemmar vill, var tydligen för mycket att begära.
Jag är fortfarande, trots att jag inte äger någon Yamaha, intresserad av att både vara medlem i och att hjälpa till med en Yamaha-klubb. Men jag KAN inte dra hela lasset själv. Jag kan bidra med mina kunskaper om tex. design och webbutveckling om jag har tid, men tid är för tillfället en bristvara.
Så, till dig som känner dig manad; engagera dig.