DiscoDuck IV
Medlem
Hej
Har skaffat en Yamaha R1M 2017 för en månad sedan och hunnit köra ca 30-40 mil utan problem.
För ett tag sedan så bytade jag hundbenen för att få upp den till orginalhöjd, för att göra detta var jag tvungen att lossa växelpedal och fotstödets 2 bultar för att kunna få ut bultarna till hundbenet. Tog en provtur på ca 5 mil efter detta för att känna efter hur styrningen nu blivit (lite kvickare = roligare).
Dessa 5 mil gick utan problem, precis som de andra milen.
Skulle ta cykeln till jobbet idag (äntligen) och märker att när jag kör iväg så går den väldigt ryckigt.
Detta blir bara värre och värre ju längre jag kommer, så jag vänder om för att byta till bil.
Svårt att förklara men den liksom dör när man börjar köra, drar jag in kopplingen och ger varv så varvar han upp.
Håller jag konstant gas så liksom dör den och sen tänder den till igen osv (väldigt hoppigt )
Det ända som jag kommer på just nu är:
Kan det vara problem med quickshiftern (ej orginal) som gör att den bryter när man kommer upp i ett visst varvtal eller hastighet - om detta är problemet så borde det försvinna om jag stänger av QS va (har inte provat ännu), eller tänker jag fel?
Kan det blivit glapp i kontakten till stödet, men varför skulle den isåfall tillåta att jag kör lite + brukar inte den döda motorn helt?
Fler ideer till fel som jag själv lätt kan kolla?
Har skaffat en Yamaha R1M 2017 för en månad sedan och hunnit köra ca 30-40 mil utan problem.
För ett tag sedan så bytade jag hundbenen för att få upp den till orginalhöjd, för att göra detta var jag tvungen att lossa växelpedal och fotstödets 2 bultar för att kunna få ut bultarna till hundbenet. Tog en provtur på ca 5 mil efter detta för att känna efter hur styrningen nu blivit (lite kvickare = roligare).
Dessa 5 mil gick utan problem, precis som de andra milen.
Skulle ta cykeln till jobbet idag (äntligen) och märker att när jag kör iväg så går den väldigt ryckigt.
Detta blir bara värre och värre ju längre jag kommer, så jag vänder om för att byta till bil.
Svårt att förklara men den liksom dör när man börjar köra, drar jag in kopplingen och ger varv så varvar han upp.
Håller jag konstant gas så liksom dör den och sen tänder den till igen osv (väldigt hoppigt )
Det ända som jag kommer på just nu är:
Kan det vara problem med quickshiftern (ej orginal) som gör att den bryter när man kommer upp i ett visst varvtal eller hastighet - om detta är problemet så borde det försvinna om jag stänger av QS va (har inte provat ännu), eller tänker jag fel?
Kan det blivit glapp i kontakten till stödet, men varför skulle den isåfall tillåta att jag kör lite + brukar inte den döda motorn helt?
Fler ideer till fel som jag själv lätt kan kolla?