Yamaha R1 -98

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
va fan köp en gixxer istället! :tummenupp
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Macke skrev:
Näej, jag är tämligen säker på att det var en fjäder som skylle bytas. Gjorde det nämligen själv på min race-R1 från -99. Fjädern inhandlades på MC-Varuhuset för en larvig summa...
Jo precis den gick sönder på min och det resulterade i att alla växlar hoppade ur. Iochmed att den sitter utanför växellådan förstår jag inte hur den enbart skulle kunna påverka 2:a växeln.

abethebabe skrev:
va fan köp en gixxer istället! :tummenupp
Ja dom är ju kända för o va problemfria :gnissla
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
HanneZ skrev:
Jo precis den gick sönder på min och det resulterade i att alla växlar hoppade ur. Iochmed att den sitter utanför växellådan förstår jag inte hur den enbart skulle kunna påverka 2:a växeln.


Ja dom är ju kända för o va problemfria :gnissla
nämn en problemfri hoj da!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
HanneZ skrev:
Känner inte till någon, men att vissa går sönder mer än andra är ju ganska känt.

ok, så gixxrar skulle vara sämre än R1:eek:r
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
Weber_45 skrev:
Kanske va denna tråd du letade efter... :tummenupp

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=93029

Får du tag i ett fint exempel, så är det bara att gratulera till en jävligt skoj hoj :banana

Simon din rackare, du hann precis före mig! :7peta ;)

Det där med *ska ni inte snöa in er på...Pratade med några yamaha verkstäder när jag skulle iväg och köpa min R1:a och vissa av dom hade aldrig hört talas om att det skulle märkas med någon extra * efter att dom åtgärdat växellådan på R1:an.. lycka till! :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
köp en k4:a istället, snyggare å snabbare :tummenupp
 

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Ort
skövde
Hoj
r1
Fotrally skrev:
Simon din rackare, du hann precis före mig! :7peta ;)

Det där med *ska ni inte snöa in er på...Pratade med några yamaha verkstäder när jag skulle iväg och köpa min R1:a och vissa av dom hade aldrig hört talas om att det skulle märkas med någon extra * efter att dom åtgärdat växellådan på R1:an.. lycka till! :tummenupp

låter som ej bra yamaha verkstäder det där isf..
 

Shidoshi

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
Ducati 848
Macke skrev:
Näej, jag är tämligen säker på att det var en fjäder som skylle bytas. Gjorde det nämligen själv på min race-R1 från -99. Fjädern inhandlades på MC-Varuhuset för en larvig summa...

Nej, det finns två problem. Ett som man bara behöver byta fjäder (och det är relativt enkelt) och ett då man måste reparera växellådan (måste klyva motorn osv). Båda kan dock visa sig genom att 2:an hoppar ur.
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
mojjsan skrev:
låter som ej bra yamaha verkstäder det där isf..

bra och bra...så ligger det till iaf! :) Så då vet ni om att det finns R1:eek:r utan dom extra * som ändå är åtgärdade.

Men dom är så gamla, dvs dom har gått så långt så jag är skeptiskt till att det kan finnas nån R1 som det inte är åtgärdat på...privat eller på firma.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
har aldrig hört att gixxrar från och med -98 har såna allvarliga fel och problem!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
abethebabe skrev:
har aldrig hört att gixxrar från och med -98 har såna allvarliga fel och problem!
Haha, vet du hur många gsxr -96-99 som rasat p.g.a. kass kamkedjesträckare? Sök på forumet så lär du finna en del trådar i ämnet.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
HanneZ skrev:
Haha, vet du hur många gsxr -96-99 som rasat p.g.a. kass kamkedjesträckare? Sök på forumet så lär du finna en del trådar i ämnet.


ha ha ha ! pratar om 98 å högre u bitch slapp :whip och dom har jag aldrig hört att det ska vara problem med, ang sträckaren så får man byta den! vips no problems
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
abethebabe skrev:
ha ha ha läs hela inlägget! pratar om 98 å högre u bitch slapp :whip och dom har jag aldrig hört att det ska vara problem med, ang sträckaren så får man byta den! vips no problems
Ja! 98, 99 är väl 98 OCH högre upp. Ja visst räcker det med att byta den. Det räcker ju med att byta dessa delar på R1:an också. Problemet finns hos -98, -99 också!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top