Lucky9 skrev:2486084Har inte läst hela tråden då den var rätt tjaffsig.
Men... jag skrev följande inlägg för ett par år sedan och den kanske kan hjälpa dig i ditt val.
R1 vs. R6
Lycka till.
/Lucky9
n'Lasse skrev:2485789Kanske därför att han bara får köra mellanklass pga sitt körkort...
Sorry, fattar hur du menade nu.ozto skrev:2486157men han skulle ju köra den ostrypt! då spelar det ju ingen roll.
Han har ju ändå inget körkort för hojen han kör!
Medhåll! Och obligatorisk sporthojskurs varje år!Yoshi_gixxeRR skrev:2485889
Jag är för ett nytt lagförslag som kräver 5 års vana på tung mc innan man får köpa supersporthojar, då kanske det finns möjligheter att sänka mc-olycksstatestiken.
Yoshi_gixxeRR skrev:2485889När det händer ngt kommer du köras iväg i en ambulans och polisen tar dit en bärgningsbil som kör hojen till närmaste mc-handlare.
Sedan kommer en besiktningsman dit o kollar hojen (o strypningen) o därefter e du rökt...
Om du nu e så kåt på att köra (ihjäl dig ) större hojar än vad du får köra, så varför köper du inte bara en R1 o trafikförsäkrar den (det e billigaste alternativet då du ändå inte får ut ngt på försäkringen när du kraschar) o sedan kör ifrån snuten när dom vill stoppa dig o kontrollera hojen.
Har du tur när du kraschar så dör du direkt o slipper lida...
Tråkigt men tyvärr sant, du e inte den första som tror du kan klara det o tyvärr inte den sista!
Jag är för ett nytt lagförslag som kräver 5 års vana på tung mc innan man får köpa supersporthojar, då kanske det finns möjligheter att sänka mc-olycksstatestiken.
.../Yoshi
Ps. såg att du bara är 16år... Du är en liten
Eller så tar du till dig av andras misstag och visar lite mognad - köper en vettig hoj och tar det lugnt...Mr Wheelie skrev:Kan ni sluta mobba mig nu ??
hållundan skrev:2486318Eller så tar du till dig av andras misstag och visar lite mognad - köper en vettig hoj och tar det lugnt...
lerqa skrev:2486022Men polisen kan ju inte bara genom att titta på hojjen avgöra effekten? måste ju boka bänkningstid osv väl?
R6 blir ett hopp på 90 hk från Aprilian..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|