Yamaha R6 2006-2007 större bakdrev?

Ponnie

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2012
Ort
Viken
Hoj
N/A
Hej!
Jag skall ha nytt bakdäck på hojen och tänkte därför också byta drivpaket! Jag tänkte också byta till större drev bak för att få lite starkare driv i lägre hastighet (har en 2006 R6) någon som kan mkt om detta? Original på min hoj är 45kugg bak och 16fram, jag tänkte 47 el 48 kugg borde göra susen, vill fortfarande kunna köra den normalt, alltså ingen stunthoj eller så bara lite lättare att få upp den på slangen :tummenupp. Har inte mycket koll här så tips om vilket märke, storlek på drev/kedja osv är tacksamt.
Mvh Ponnie
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
Kan du bryta/nita kedjan själv?
Det är ett måste om du vill köpa drivpaketet själv då handlare gärna inte monterar grejerna om de inte får sälja det själva.

Annars är det inga problem alls att gå upp 2-3 kugg bak men kolla så att det får plats utan moddar. Funkar inte 3 så gå upp två bak och 1 ner fram. Dock så bör du veta att hastighetsmätaren kommer visa fel samt att trippmätaren kommer gå fortare.
 

Ponnie

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2012
Ort
Viken
Hoj
N/A
Ok! Tack, tanken är att låta firma byta hela fadderullan, går det att lösa om man vill slippa hasstighetsmärat/trippmätar felen? Typ; byta endast främre drev eller liknande?:va
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997

tyoma

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2010
Ort
Någonstans i Västmanland
Hoj
R6:a
jag skulle rekommendera gå upp +2 bak och ner -1 fram då slipper du kapa kedjan. Det dåliga med det är att du förlorar 6:an växel, sedan när du kör över 100km/tim och har 6:ans växel så känns/låter det som att du har 5:ans
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top