Yamaha R6 2008

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Hur påverkar LED-konvertering laddregulatorn? Blir det då att man får elda bort överskottseffekten som blir då LED tar mindre effekt än halogen.

Jag funderar på Xenon 60W om jac ska konvertera på hojen som jag har i mellansverige där,det kan bli mörkt på nätterna.
Tog bort mina Xenon idag. 35 resp 45W står det på lapparna. LED från Jula påstås vara 20W styck. Så en halvering av effektbehovet. Eftersom det är rea nu ska jag försöka köpa ett par i morgon.

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Är det inte statorn (generatorn) i första hand som kan bli överhettad om man har shunt/short-reglering vilket de flesta hojar verkar ha?

Och därför folk (tex banåkare ) byter till en serie/open laddningsregulator, vad jag fått förklarat?...

Är också måttligt intresserad av LED-hjus bara för att ha något att göra, men jag kör typ aldrig i mörker. Dock så gissar jag på att man syns bättre även i dagsljus.

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Är det inte statorn (generatorn) i första hand som kan bli överhettad om man har shunt/short-reglering vilket de flesta hojar verkar ha?

Och därför folk (tex banåkare ) byter till en serie/open laddningsregulator, vad jag fått förklarat?...

Är också måttligt intresserad av LED-hjus bara för att ha något att göra, men jag kör typ aldrig i mörker. Dock så gissar jag på att man syns bättre även i dagsljus.
LED Ljus är det nya nu Gubbe! Bara gilla läget! Men som sagt fattar ju inte varför..Men det kan ju va bra att synas i Dagsljus ?:va :hördu

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Hej! Jag har en äldre R6 från 2008 som har H7 halogen idag men jag vill konvertera till led belysning, vad ska man har för märke och modell för att det ska passa?
Tror på att köpa ett välrennomerat märke.
Det finns mycket skit som inte levererar, så köp ett välkänt fabrikat, då blir det bra.
Har själv inte upplevt några problem med ljusbilden på min R6:a, men det är ju irrelevant.
Vill du konvertera ska du göra det, men köp i princip det som har den högsta prislappen.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024