Yamaha R6 eller Suzuki GSX-R 750? Eller kanske någon annan hojj?

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
Hej! Jag är just nu stor spekulant på vad jag skall köpa för hojj, har inriktat mig på 2 modeller, yamaha r6 och suzuki gsxr 750...

Det jag mest funderar på är hur är dom att "skjutsa på, om man skulle vilja göra det?" Och vilken hojj ger mig högst adrenalinkick ? och körkänsla.

Vad tror ni? Vad vet ni? Har ni andra hojjförslag? Skriv en rad! :huvet
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
heathrow skrev:
Hej! Jag är just nu stor spekulant på vad jag skall köpa för hojj, har inriktat mig på 2 modeller, yamaha r6 och suzuki gsxr 750...

Det jag mest funderar på är hur är dom att "skjutsa på, om man skulle vilja göra det?" Och vilken hojj ger mig högst adrenalinkick ? och körkänsla.

Vad tror ni? Vad vet ni? Har ni andra hojjförslag? Skriv en rad! :huvet

Spelar nog ingen roll vilken du väljer, kommer du från en 125:a så skiter du ner dig i vilket fall... :tungan

Jag hade nog valt 750 cc om det var en senare modell, den kan du åka på ett par sommrar och dessutom med skjuts. Även om R6:an är trevlig så (enligt mig då) vill du nog gärna vandra vidare till en 1000cc ganska snart.
 

fortsomfan

åka bana
Gick med
14 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
none
heathrow skrev:
Hej! Jag är just nu stor spekulant på vad jag skall köpa för hojj, har inriktat mig på 2 modeller, yamaha r6 och suzuki gsxr 750...

Det jag mest funderar på är hur är dom att "skjutsa på, om man skulle vilja göra det?" Och vilken hojj ger mig högst adrenalinkick ? och körkänsla.

Vad tror ni? Vad vet ni? Har ni andra hojjförslag? Skriv en rad! :huvet

Tjena!

Jag hade också tänkt mig en r6, men det är mer drag i en gixxer 750 helt klart. Om man kollar på 05orna r6 resp 750 gsxr gör de 0 - 200 på 10.2 respektive 7.2--> 2 sec, ganska mkt!!
Men r6an är mkt fin å jag nöjer mig med den som första hoj:D
gsxr 600 är fin, zx-6r, cbr 600 spec 04orna uppåt!!
lycka till!
 

Bobby Orr

Viljan är stor, kunnandet mindre......
Gick med
2 Jul 2005
Ort
Årsta
Hoj
Yamaha R6
Hur skiljer sig storleken på hojarna mellan dom olika märkerna? Jag är lite inne på att köpa mig en 600 eller 750, men problemet är ju att jag är 194 cm! Vad får man plats på??
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Både r6:an och gsxr:en är fina hojar beror väl lite på årsmodell men tycker du ska satsa på 750:n.

Det bästa är som vanligt att provköra och känna sig för lite,då kanske du märker på en gång vilken hoj du föredrar.

Vill du skjutsa köp en honda eller kanske en bmw. :rolleyes:
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
heathrow skrev:
Hej! Jag är just nu stor spekulant på vad jag skall köpa för hojj, har inriktat mig på 2 modeller, yamaha r6 och suzuki gsxr 750...

Det jag mest funderar på är hur är dom att "skjutsa på, om man skulle vilja göra det?" Och vilken hojj ger mig högst adrenalinkick ? och körkänsla.

Vad tror ni? Vad vet ni? Har ni andra hojjförslag? Skriv en rad! :huvet
visst, Gixxern går lite bättre men draget i R6:an räcker och blir över. Hade absolut inga problem att hänga på litershojar på rakorna, i kurvorna blev jag avhängd men det berodde på att dom jag åkte med hade ca 12 års mer erfarenhet innanför skinnstället. :3freak
tycker du ska börja med R6:an eftersom jag tycker den lämpar sig grymt som första hoj, har man lite självbehärskning så kan man ligga under 10.000 varv tills man lärt sig köra. Mellan 10-15k sticker den som ett svin.
Nackdelen är att det är ruskigt svårt att köra lugnt med den eftersom motorkaraktären inbjuder till snabb körning.
Skulle lätt kunna tänka mig en till sexa :tummenupp
 

a_xc

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
ZX-6R
heathrow skrev:
Hej! Jag är just nu stor spekulant på vad jag skall köpa för hojj, har inriktat mig på 2 modeller, yamaha r6 och suzuki gsxr 750...

Det jag mest funderar på är hur är dom att "skjutsa på, om man skulle vilja göra det?" Och vilken hojj ger mig högst adrenalinkick ? och körkänsla.

Vad tror ni? Vad vet ni? Har ni andra hojjförslag? Skriv en rad! :huvet

kolla försäkringen, R6 har no en 2-3 gånger högre premie än Gixxern
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Går bra o skjutsa på r6.. Har kört 80 mil på en dag med tjej bakpå plus packväskor samt tankväska.... Inget jag rekomenderar dock, men en 10 mil går bara bra..
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
ville bra påpeka att denna tråd är 1½ månad gammal och det ser ut som trådskaparen redan köpt en R6:a
 

heathrow

Lev varje dag som om det vore den sista!
Gick med
30 Aug 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000, Honda Hornet 900
a_xc skrev:
kolla försäkringen, R6 har no en 2-3 gånger högre premie än Gixxern

Det skiter jag i för nu är jag en stollt ägare av en Yamaha R6 -00 ;-)

Nja premien på mig ligger väl på ca 14.000 helår

Man brukar väl säga smakar det så kostar det! Sen är det ju bara pengar :p

Rasorblade skrev:
ville bra påpeka att denna tråd är 1½ månad gammal och det ser ut som trådskaparen redan köpt en R6:a

Hur dödar man en tråd ;-)
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top