Yamaha r6 försäkring:)

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Hejsan, :) har tänkt att byta upp mig från aprilia rs125 till yamaha r6 och har en liten fråga :tomten har tänkt att köpa en yamaha r6a nu eller till våren... någon vänlig själ som skulle vilja ge ut sin regnr så jag kan fråga försäkringsbolagen vad det kostar att försäkra? :rolleyes: :) ) Mvh/Dennis
 

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Mr_Malossi skrev:
Hejsan, :) har tänkt att byta upp mig från aprilia rs125 till yamaha r6 och har en liten fråga :tomten har tänkt att köpa en yamaha r6a nu eller till våren... någon vänlig själ som skulle vilja ge ut sin regnr så jag kan fråga försäkringsbolagen vad det kostar att försäkra? :rolleyes: :) ) Mvh/Dennis

det vill du nog inte veta :gnissla om den inte ska stå på pappsigull eller annan släktmedlem såklart.. :huvet
 

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CBR900RR -96:a
Jag har en -99:a på gång och det var väl inte dom gladaste tonerna från bolagen...
Tennab gav mig en mildare utskällning och sa att den var svartlistad och skulle kosta
MINST 50k/år och att dom bara körde helförsäkringar.
Trygg Hansa kunde bara lämna premie för dom månader som är kvar fram till April
då dom sätter nya priser vilket var piss. Skulle få betala ca 300/mån för halv.
Länsförsäkringar sa 18000 för trafik/år. Tack sa jag...

Tilläggas bör väl att jag är 21 år, bor mellan Enköping och Uppsala och fick
mitt kort i våras...
Kör inte skenförsäkrat nu och vill inte göra sen heller. Hellre på/av konstant.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag ringde alla bolag & billigaste blev det hos IF

Yamaha R6 -99
32 år
Bor i mellanstor stad
körkort för mc 1 år
ej skenförsäkrat

1142:-/ Mån, Halvförsäkrat. De månader som hojen e påställd
163:-/ Mån, stöld, brand & skadegörelse. De månader som hojen e avställd
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
okej.. tackar för alla svar! :tummenupp har skickat in en förfrågan till trygghansa, folksam.. får se vad det kommer på kosta på min gamla 52åriga far :) att tillägga är väl att han är i sina bästa år :tungan enligt han själv iallafall :kocko :D //Dennis
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Mr_Malossi skrev:
okej.. tackar för alla svar! :tummenupp har skickat in en förfrågan till trygghansa, folksam.. får se vad det kommer på kosta på min gamla 52åriga far :) att tillägga är väl att han är i sina bästa år :tungan enligt han själv iallafall :kocko :D //Dennis



:corn
 

Trango_B

attackhamster
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Täby
Hoj
Aprilia
Konstigt att så gamla hojar blev dyra för er. Det brukar skilja massor i premie om man köper en hoj från 1900-talet jämfört med nyare.
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Mr_Malossi skrev:
okej.. tackar för alla svar! :tummenupp har skickat in en förfrågan till trygghansa, folksam.. får se vad det kommer på kosta på min gamla 52åriga far :) att tillägga är väl att han är i sina bästa år :tungan enligt han själv iallafall :kocko :D //Dennis


:4skrika
 

HanneZ

Guest
Iochmed det låga antalet för allvarligt skadade detta år så kanske trafikdelen går ner. Det gick ner till halva premien för mig mellan feb till aug i år för övrigt.
 

MR R6™

Alla andra är dumma i huvudet!
Gick med
11 Apr 2004
Ort
jag tror det iaf?!
Hoj
Ktm 450 exc
Har en R6:a -99 och bor i Malmö (tjuvarnas stad) i ett av de område som har högst försäkrings pris.......tydligen!?!
är 23 år och parkerar hojen på gården. Den är försäkrad i TH.
14500:-/år halv och 25000:-/år hel
Hoppas att detta hjälper!
 

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Blekinge
Hoj
Blade
jag kollade med mitt försäkrings bolag idag om en färsäkring på en annan hoj jag kanske köper i vinter.

GSX-R 600 00:a
jag är 26
bor i en lite by i blekinge
Inget hojkort
Svaret blev trafik 315 kr/mån Halv 506/mån
Sen frågade jag vad en r 6:a skulle kosta mig (hade inget regnummer på en sån) men han svarade att det skulle bli väldigt likvärdigt pris som gsxr:en :tummenupp

till saken hör att jag idag har en FZR 600 92:a och betalar för den 2775kr/år halv om jag kör 7 månader och avställd 5 /år. Det blir ca 300kr/mån

Alltså så förstår ni nog att jag överväger stark att byta upp mig till r 6 istället. Köpte fzren bara för att den va billig att försäkra. Men va fan det är ju bara 200 - 250 kr skilnad i månaden. Vilken nöt jag var och inte kollade upp r6:an från början :kocko :kocko :kocko
 
Last edited:

pvcraketen

Ung å lovande...
Gick med
12 May 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
En liten svart
Mr_Malossi skrev:
någon vänlig själ som skulle vilja ge ut sin regnr så jag kan fråga försäkringsbolagen vad det kostar att försäkra?
Min är billigare i försäkring än vad de andra skrivit och du kan få regnr till den om du lovar att köpa den... ;)
 

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
Ingen hoj
Jag tror inte att folk kolllar upp detta med försäkringar osv ordentligt!

Folksam kan man ställa av den, men man SKA inte uttnyttja den, dvs ställa av den på dagarna o ställa på. På helgerna! Det sade dem till mig i vilket fall!

De finns sådan som gör det och en sak jag skulle vilja veta då är hur räknar dem betalningen per månad? Kör man den 1-13 i en månad och ställer av den, får man väl betala hela månaden eller?

Sen har folksam, en mkt dyrare period...Under Maj-Okt så kostar den mkt mer än vad den gör resterande del av året! Så det är en slags årsförsäkring den också om du inte tecknar en 40+ försäkring eller liknande!
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
ska man ha en yamaha kan man försäkra rätt biligt på länsförsäkringar.

Man måste be om en speciel yamaha försäkring, när jag ringde första gången sa dem att det var det biligaste de hade. när jag ringde andra gången så visste han jag pratade med inte om att de hade någon yamaha försäkring så jag sa till honom att kolla upp det och då hitade han den. Så man måste be specielt om en yamaha försäkring.


De vet inte sjäva att dom har den!!!!!!
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Henren skrev:
Jag tror inte att folk kolllar upp detta med försäkringar osv ordentligt!

Folksam kan man ställa av den, men man SKA inte uttnyttja den, dvs ställa av den på dagarna o ställa på. På helgerna! Det sade dem till mig i vilket fall!

De finns sådan som gör det och en sak jag skulle vilja veta då är hur räknar dem betalningen per månad? Kör man den 1-13 i en månad och ställer av den, får man väl betala hela månaden eller?

Sen har folksam, en mkt dyrare period...Under Maj-Okt så kostar den mkt mer än vad den gör resterande del av året! Så det är en slags årsförsäkring den också om du inte tecknar en 40+ försäkring eller liknande!


Det var märkligt... På de försäkringspapper till gixxern jag har liggande så är månadsavgiften lika stor alla månader ett år framåt... Inte hade de något emot att jag vill ställa av och på den heller utan snarare var förstående till varför man gör så... Detta var då hos folksam...
Man betalar dessutom för den tid maskinen är påställd... så 1-15'e en månad bör ge ca halva månadspremien, förutsatt att du har trafikförsäkring. Vid halv eller hel försäkring så övergår det automagiskt till en garageförsäkring som kostade drygt 500/månad.
 

Borkas

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2003
Ort
Hemligt
Hoj
S2R
Mr_Malossi skrev:
okej.. tackar för alla svar! :tummenupp har skickat in en förfrågan till trygghansa, folksam.. får se vad det kommer på kosta på min gamla 52åriga far :) att tillägga är väl att han är i sina bästa år :tungan enligt han själv iallafall :kocko :D //Dennis

Köp en hoj som du har RÅD att försäkra själv!
Lovar att du kommer få ut samma körglädje ändå...

Och sedan slipper du att bli utan försäkringspengar om/när du lägger.....
Ett tips som kan vara ganska värdefullt..
 

kjuze

Guest
IF ska ha 1500 i månaden av mig, halv. 100 kr avställt.

20 år, R6 01 bor i Umeå.

Och du, skenförsäkra inte förfan! Då blir jag syr! :mad:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top