Yamaha R6 fråga..

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Hej!

Är helt ny här på forumet och jag har planerat att åka till Tyskland i helgen och hämta mig en R6´a. Jag har tänkt att ta den i vår Chrysler Grand Voyager men är lite orolig att den inte går in! :confused:

Jag har läst mig till att den ska vara 110cm hög men bilen är bara 102 vid bagageluckan men skruvar man av kåpglaset så bör den gå ju gå in. Finns det någon vänlig själ som kan mäta så att man inte sitter där med röven i brödrosten till helgen :gnissla

Man skulle ju kunna köra hem den själv men dels så kan det ju bil problem med att få fram plåtar & försäkring på helgen + att det vore ju inte fel att fylla upp barskåpet samtidigt..:tungan

Mvh Jimmy

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Du kan nog känna dig lugn.

Rutan tar ju som du sagt några cm sedan kan du ju släppa luften ur framdäcket, sätta ett spänband som drar ihop gaffelbenen och/eller lossa gaffelbenen i kronorna och skicka upp dom nån cm.

Sen har du nog plats för ett lager med tyska ölflak under hojen

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
R6 Lego edition
Det går bra, som sagt kan du dra ihop fjädringen med spännband.
Var en tråd för ett tag sen där några blev filmade när de snodde en GSXR -tror jag det var- genom att slita in den genom sidoöppningen på en grand voyager, så det ska gå....

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Du kan nog känna dig lugn.

Rutan tar ju som du sagt några cm sedan kan du ju släppa luften ur framdäcket, sätta ett spänband som drar ihop gaffelbenen och/eller lossa gaffelbenen i kronorna och skicka upp dom nån cm.

Sen har du nog plats för ett lager med tyska ölflak under hojen

Tack allihop!! Det med spännband tänkte jag inte på.. :D

Mvh Jimmy

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Tack allihop!! Det med spännband tänkte jag inte på.. :D

Mvh Jimmy

Tror absolut inte du behöver dra ihop gaffeln med spännband.

Det är ju öppningen som är 102cm medans takhöjden är högre så det är ju bara att luta hojen lite när du passerar öppningen.

Har en chevrolet trans sport själv som har nästan identiska mått med grand voyagern och jag har lastat både r6 och cbr 600 i den, och det går dessutom smidigt.

Själv har jag lastat via bakdörren.

JonasYZFR1

I got the power between my legs!
Gick med
2 May 2008
Hoj
Hojlös
Du kan ju alltid hyra en släpvagn, det gjorde jag när jag hämtade min 125:a från Carlbarks i Kumla gick hur lätt och smidigt som helst...:D

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Du kan ju alltid hyra en släpvagn, det gjorde jag när jag hämtade min 125:a från Carlbarks i Kumla gick hur lätt och smidigt som helst...:D
Lite jobbigare att hyra ett släpvagn från tyskland bara.
Tvekar på att det finns envägssläp som går över gränserna..

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
VN800 & GPZ900R
Jag tog hem en XR400R bak i en Ford Windstar som har i stort sett samma mått. Jag tog helt enkelt loss framhjulet och spände ner den från styre till stolsfästena, bak gjorde jag motsvarande.

Gick ypperligt. Precis som någon sa, öppningen är normalt mindre än takhöjden inuti så troligtvis räcker det med om du lutar hojen när du tar in den och reser den när rutan är förbi kanten.

/Danne

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
Nu är hotel & båge bokad :D

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
Nu är hotel & båge bokad :D

Kan meddela att det inte var några som helst problem med att få in hojen :)
och ett antal flak öl..

Så nu är man lycklig ägare till en R6 -06´a :yoparty

Någon som vet om man måste ha kedjeskydd på vid besiktningen? Fattar inte hur jag kunde missa att det saknades.

Mvh Jimmy

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...